نوشته شده توسط : یوسفی

 

دوره صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ

مرحله 1: تعیین اهداف هوشمند

اول از همه، دقیقاً به دنبال چه چیزی از استراتژی بازاریابی خود هستید؟

اکثر مردم چیزی مانند "من دنبال کننده های بیشتری در رسانه های اجتماعی می خواهم" می گویند. خوب، اما واقعاً چه کاری برای کسب و کار شما انجام می دهد؟ این چگونه به رشد کسب و کار شما کمک می کند؟ اگر در حال حاضر به اهداف محتوا فقط از نظر لایک، اشتراک گذاری و دنبال کردن فکر می کنید، وقت آن است که دیدگاه خود را مجدداً تنظیم کنید.

به عنوان مثال، افزایش فالوور در اینستاگرام چگونه به شما امکان می دهد تجارت خود را توسعه دهید؟ وقتی آن را در این شرایط قرار می دهیم، معیار مفیدی نیست. با این حال، اگر هدف شما افزایش تعداد کلیک‌ها از بیوگرافی برندتان به صفحه تماس در وب‌سایتتان تا 30 درصد باشد، به معیاری نزدیک‌تر است که در واقع ممکن است در ارتباط دادن نقاط بین استراتژی بازاریابی و رشد کسب‌وکار مفید باشد.

همه می دانند که اهداف SMART چیست، درست است؟ این یک مخفف کوچک مفید است که برای کمک به شما در ایجاد اهداف هوشمند طراحی شده است . اگر به تجدید کننده نیاز دارید، "SMART" مخفف عبارت زیر است:

خاص: یک منطقه خاص را برای بهبود هدف قرار دهید.

قابل اندازه گیری: کمیت کنید یا حداقل یک شاخص پیشرفت را پیشنهاد دهید.

Assignable: مشخص کنید چه کسی این کار را انجام خواهد داد.

واقع بینانه: بیان کنید که با توجه به منابع موجود، به چه نتایجی می توان به طور واقع بینانه دست یافت.

مربوط به زمان: مشخص کنید که چه زمانی می توان به نتیجه یا نتایج دست یافت.

با در نظر گرفتن و، این بخش مهم است، نوشتن اهداف شما کلید دستیابی به موفقیت است. در غیر این صورت، شما فقط یک رویکرد پراکنده را در پیش خواهید گرفت که بعید است واقعاً نتیجه ای به همراه داشته باشد.

به همین دلیل است که قبل از شروع برنامه ریزی «چگونه»، باید «چرا» را به درستی مشخص کنید.

مرحله 2: انجام ممیزی از محتوای فعلی

«نمی‌دانم کجا می‌روم»/اما مطمئناً می‌دانم کجا بوده‌ام».

حتی اگر تا به حال روی صندلی شلوار خود پرواز می کردید، احتمالاً حداقل مقدار کمی از محتوا را دارید که در طول عمر کسب و کار شما ایجاد شده است. از پست‌های اجتماعی گرفته تا کتاب‌های الکترونیکی، مطالعات موردی، پست‌های وبلاگ تا عکس‌ها، اکثر کسب‌وکارها حداقل منابع در دسترس دارند که می‌توانند از آنها استفاده کنند. بنابراین، به‌جای رها کردن آن محتوا برای جمع‌آوری گرد و غبار، استفاده مجدد و استفاده مجدد از آن باعث صرفه‌جویی در زمان با ارزشی می‌شود که شروع به ایجاد استراتژی محتوای جدید خود می‌کنید.

در این مرحله، می‌خواهید یک ممیزی کامل از محتوای موجود انجام دهید و یافته‌های خود را در یک صفحه‌گسترده سازمان‌یافته جمع‌آوری کنید تا بتوانید بعداً به آن مراجعه کنید. از آنجا، می‌توانید راه‌هایی را برای ارسال مجدد و استفاده مجدد از آن محتوا در استراتژی محتوای جدید خود شروع کنید.

برای هر قسمت از محتوای قدیمی، این سوالات را از خود بپرسید:

  • آیا می توانم این را به قطعات کوچکتر از محتوا تقسیم کنم؟
  • آیا این محتوا در حال حاضر در قالب مناسبی برای به اشتراک گذاشتن با مخاطبان من است؟آیا می‌توانم آن را به چیزی جذاب‌تر/قابل اشتراک‌گذاری مانند کارت نقل قول یا اینفوگرافیک تغییر دهم؟
  • قبل از انتشار این محتوا چه باید کرد؟(گاهی اوقات این کار به سادگی افزودن یک فراخوان برای اقدام است، اما گاهی اوقات این کار نیاز به بازبینی کامل دارد.)

استفاده از محتوای قدیمی و جدید ساختن مجدد آن برای شروع سریع یک استراتژی محتوای مرده کلیدی است، زیرا به شما امکان می دهد خیلی سریع حجم خوبی از محتوا را بدون کار اضافی تولید کنید. شما فقط چیزهایی را که در حال حاضر دارید می‌گیرید و آن را به جریان محتوای خود باز می‌گردانید. این به شما بافری را می دهد که برای شروع به ایجاد محتوای اصلی تر بدون اتلاف وقت اضافی نیاز دارید.

مرحله 3: برنامه محتوای خود را ایجاد کنید

اکنون که محتوایی برای کار با آن دارید، وقت آن است که آن را به تقویم محتوای خود متصل کنید. فقط به یاد داشته باشید، این نیز به برنامه ریزی استراتژیک هوشمندانه از طرف شما نیاز دارد. این کافی نیست که فقط یک پست وبلاگ را در سایت خود قرار دهید و آن را یک روز بنامید. شما باید نحوه تبلیغ و بهینه سازی هر قسمت از محتوا را برای تأثیرگذاری حداکثری بیابید.

از این گذشته، تنها تولید محتوای اصلی با کیفیت بالا کافی نیست. (فکر نمی‌کردید به این سادگی باشد، درست است؟) باید اطمینان حاصل کنید که محتوای اصلی مناسب، در زمان مناسب، با هوش کافی برای انتشار آن به مخاطبان مناسب است.

اینجا جایی است که می‌خواهید در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید محتوای طولانی‌تر را برای رسانه‌های اجتماعی و دیگر پلتفرم‌های تبلیغاتی تغییر دهید. ( این پست ما را برای یک بحث عمیق در مورد استفاده مجدد از محتوای طولانی برای پلتفرم های دیگر ببینید.) آیا می توانید این اطلاعات را به یک اینفوگرافیک تبدیل کنید؟ آیا می توانید آمار جالبی را از آن بیرون بکشید؟ آیا می توانید آن را یک کارت قیمت گذاری کنید؟ این قطعات ریز محتوای را در کدام پلتفرم ها باید به اشتراک بگذارید؟ این محتوای خرد باید برای بازگرداندن ترافیک به قطعه اصلی محتوای شما در سایت شما کار کند.

فقط به خاطر داشته باشید که می خواهید محتوای خود را در کانال ها تا حد امکان تغییر دهید. چرا؟ خوب، شما می خواهید مخاطبان خود را تشویق کنید تا شما را در پلتفرم های بیشتری دنبال کنند. با این حال، اگر همیشه یک مطلب را به طور همزمان در همه کانال های خود پست می کنید، هیچ انگیزه ای برای مخاطبان شما برای انجام این کار وجود ندارد. بهترین شرط شما این است که هر قطعه از محتوای خرد را برای بهینه سازی آن برای هر پلتفرم اجتماعی (یک کارت نقل قول برای اینستاگرام، آمار برای توییتر، یک اینفوگرافی برای لینکدین و غیره) تنظیم کنید. با این حال، این کار بسیار زیادی است، و واقعاً نمی‌توان شما را به خاطر نرفتن بیشتر سرزنش کرد، به خصوص اگر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شغل تمام وقت شما نباشد.

بنابراین، دومین راهبرد برتر این است که انتشار محتوای خود را تلنبار کنید. به عنوان مثال، اگر یک کارت نقل قول برای اینستاگرام ایجاد می کنید، چند هفته صبر کنید تا آن را برای ارسال در فیس بوک برنامه ریزی کنید. به این ترتیب، مخاطبان شما محتوای متفاوتی را در زمان‌های مختلف دریافت می‌کنند و فیدهای شما تازه‌تر و جذاب‌تر می‌شوند.

حرکت را ادامه دهید!

به یاد داشته باشید، این 3 مرحله فقط به شما کمک می کند تا به سرعت استراتژی محتوای خود را پیاده کنید. اکنون باید آن را در حال اجرا نگه دارید.

با استفاده مجدد و ارسال مجدد محتوای قدیمی، با موفقیت زمان ارزشمندی را برای خود خریده‌اید، اما نمی‌توانید برای همیشه از دود خلاقیت‌های گذشته خود استفاده کنید. در نهایت، باید چیز جدیدی خلق کنید.

 

منبع:https://medium.com/@realmikespeer/zero-to-one-hundred-how-to-jump-start-your-content-marketing-strategy-in-3-steps-7806d5d42a3e



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

 

بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته به کسی این امکان را می دهد که از طریق تبلیغ کسب و کار شخص دیگری پول دربیاورد. شما می‌توانید تبلیغ‌کننده یا کسب‌وکاری باشید که با مروج کار می‌کند، اما روند در هر دو مورد یکسان است.

با استفاده از مدل تقسیم درآمد کار می کند. اگر شما وابسته هستید، هر بار که شخصی کالایی را که شما تبلیغ می کنید خریداری می کند، کمیسیون دریافت می کنید. اگر تاجر هستید، به ازای هر فروش که به شما کمک می‌کنند، به شرکت وابسته پرداخت می‌کنید.

برخی از بازاریابان وابسته به بررسی محصولات تنها 1 شرکت، احتمالاً در یک وبلاگ یا سایت شخص ثالث، می پردازند. دیگران با چندین تاجر رابطه دارند.

چه بخواهید یک وابسته باشید یا یکی را پیدا کنید، اولین قدم این است که با طرف مقابل ارتباط برقرار کنید . می‌توانید از پلتفرمی که برای اتصال شرکت‌های وابسته به خرده‌فروشان طراحی شده است استفاده کنید، یا می‌توانید یک برنامه خرده‌فروشی را شروع کنید یا به آن بپیوندید.

اگر خرده‌فروش هستید و کار مستقیم با شرکت‌های وابسته را انتخاب می‌کنید، کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا برنامه خود را برای مروجین بالقوه جذاب کنید. شما باید ابزارهایی را که برای موفقیت به آن شرکت های وابسته نیاز دارند ارائه دهید. این شامل مشوق هایی برای نتایج عالی و همچنین پشتیبانی بازاریابی و مواد از پیش ساخته می شود.

تبلیغات بومی

تبلیغات بومی بازاریابی پنهان است. هدف آن این است که با محتوای اطراف خود ترکیب شود تا کمتر آشکارا به عنوان تبلیغات آشکار شود.

تبلیغات بومی در واکنش به بدبینی مصرف کنندگان امروزی نسبت به تبلیغات ایجاد شد. با دانستن اینکه سازنده یک تبلیغ برای اجرای آن هزینه می پردازد، بسیاری از مصرف کنندگان به این نتیجه می رسند که تبلیغ مغرضانه است و در نتیجه آن را نادیده می گیرند.

یک تبلیغ بومی با ارائه اطلاعات یا سرگرمی قبل از اینکه به هر چیزی تبلیغاتی برسد، این تعصب را دور می زند و جنبه «تبلیغ» را کم اهمیت جلوه می دهد.

مهم است که همیشه تبلیغات بومی خود را به وضوح برچسب گذاری کنید . از کلماتی مانند «تبلیغ شده» یا «حمایت مالی» استفاده کنید. اگر این شاخص‌ها پنهان شوند، خوانندگان ممکن است قبل از اینکه متوجه شوند که محتوا تبلیغاتی است، زمان قابل توجهی را صرف درگیر شدن با محتوا می‌کنند.

وقتی مشتریان شما دقیقا بدانند چه چیزی به دست می آورند، احساس بهتری نسبت به محتوا و برند شما خواهند داشت. تبلیغات بومی کمتر از تبلیغات سنتی مزاحم‌تر هستند، اما قرار نیست فریبنده باشند.

اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی از نرم افزار استفاده می کند تا کمپین های بازاریابی دیجیتال را تقویت کند و کارایی و ارتباط تبلیغات را بهبود بخشد.

طبق آمار:

اتوماسیون بازاریابی به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا با انتظارات شخصی‌سازی همگام شوند. این به برندها اجازه می دهد:

بسیاری از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی از تعامل بالقوه (یا فقدان آن) با یک پیام خاص برای تعیین زمان و نحوه دسترسی بعدی استفاده می کنند. این سطح از سفارشی‌سازی بلادرنگ به این معنی است که شما می‌توانید به طور موثر یک استراتژی بازاریابی فردی برای هر مشتری بدون هیچ سرمایه‌گذاری زمانی اضافی ایجاد کنید.

بازاریابی ایمیلی

مفهوم بازاریابی ایمیلی ساده است - شما یک پیام تبلیغاتی ارسال می کنید و امیدوار هستید که مشتری احتمالی شما روی آن کلیک کند. با این حال، اجرا بسیار پیچیده تر است. اول از همه، باید مطمئن شوید که ایمیل های شما تحت تعقیب هستند. این به این معنی است که یک لیست انتخاب کنید که موارد زیر را انجام می دهد :

  • محتوا را هم در متن و هم در خط موضوع فردی می کند
  • مشخص می کند که مشترک چه نوع ایمیل هایی دریافت می کند
  • یک گزینه لغو اشتراک واضح را ارائه می دهد
  • ایمیل های تراکنشی و تبلیغاتی را ادغام می کند

شما می خواهید مشتریان بالقوه شما کمپین شما را به عنوان یک سرویس ارزشمند ببینند، نه فقط به عنوان یک ابزار تبلیغاتی.

بازاریابی ایمیلی به تنهایی یک روش اثبات شده و موثر است: 89 درصد از متخصصان مورد بررسی آن را به عنوان موثرترین عامل تولید کننده سرنخ خود نام بردند.

اگر از تکنیک‌های دیگری مانند اتوماسیون بازاریابی استفاده کنید، که به شما امکان می‌دهد ایمیل‌هایتان را تقسیم‌بندی کرده و زمان‌بندی کنید تا نیازهای مشتری‌تان را به طور مؤثرتری برآورده کنند، می‌تواند حتی بهتر باشد.

مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست

بازاریابی دیجیتال عمدتاً به این دلیل برجسته شده است که مخاطبان گسترده ای را در بر می گیرد، اما چندین مزیت دیگر نیز ارائه می دهد . اینها چند مورد از مزایا هستند.

گستره جغرافیایی وسیع

وقتی تبلیغی را به صورت آنلاین ارسال می کنید، افراد بدون توجه به جایی که هستند می توانند آن را ببینند (به شرطی که تبلیغ خود را از نظر جغرافیایی محدود نکرده باشید). این باعث می‌شود که دسترسی به بازار کسب‌وکار شما آسان شود.

کارایی هزینه

دیجیتال مارکتینگ نه تنها نسبت به بازاریابی سنتی به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا می کند، بلکه هزینه کمتری نیز دارد. هزینه های سربار برای تبلیغات روزنامه ها، تبلیغات تلویزیونی و دیگر فرصت های بازاریابی سنتی می تواند بالا باشد. آنها همچنین کنترل کمتری بر روی اینکه آیا مخاطبان هدف شما در وهله اول آن پیام ها را خواهند دید یا خیر به شما می دهند.

با دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ ، می‌توانید فقط ۱ قطعه محتوا ایجاد کنید که تا زمانی که وبلاگ شما فعال است، بازدیدکنندگان را به سمت آن جذب کند. می‌توانید یک کمپین بازاریابی ایمیلی ایجاد کنید که پیام‌ها را بر اساس یک زمان‌بندی به فهرست‌های مشتریان هدف ارسال می‌کند، و در صورت نیاز، تغییر آن زمان‌بندی یا محتوا آسان است.

وقتی همه اینها را جمع کنید، بازاریابی دیجیتال به شما انعطاف پذیری و تماس با مشتری بیشتری برای هزینه تبلیغات شما می دهد.

نتایج قابل سنجش

برای اینکه بدانید استراتژی بازاریابی شما جواب می دهد یا خیر، باید بدانید که این استراتژی چه تعداد مشتری را جذب می کند و در نهایت چقدر درآمد ایجاد می کند. اما چگونه این کار را با یک استراتژی بازاریابی غیر دیجیتال انجام می دهید؟

همیشه این گزینه سنتی وجود دارد که از هر مشتری بپرسید "چگونه ما را پیدا کردی؟"

متأسفانه، این در همه صنایع کار نمی کند. بسیاری از شرکت‌ها نمی‌توانند با مشتریان خود گفتگوی انفرادی داشته باشند و نظرسنجی‌ها همیشه نتایج کاملی به دست نمی‌آورند.

با بازاریابی دیجیتال، نظارت بر نتایج ساده است. نرم افزارها و پلتفرم های دیجیتال مارکتینگ به طور خودکار تعداد تبدیل های مورد نظر شما را ردیابی می کنند، خواه این به معنای نرخ باز شدن ایمیل، بازدید از صفحه اصلی شما یا خرید مستقیم باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

 

شخصی سازی آسان تر

دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می دهد که اطلاعات مشتریان را به گونه ای جمع آوری کنید که بازاریابی آفلاین نمی تواند. داده های جمع آوری شده به صورت دیجیتالی بسیار دقیق تر و خاص تر هستند.

تصور کنید خدمات مالی ارائه می‌دهید و می‌خواهید پیشنهادات ویژه‌ای را برای افرادی که به محصولات شما نگاه کرده‌اند ارسال کنید. شما می دانید که اگر پیشنهاد را در جهت علاقه مندی شخص قرار دهید، نتایج بهتری خواهید گرفت، بنابراین تصمیم می گیرید 2 کمپین آماده کنید. یکی برای خانواده های جوانی است که به محصولات بیمه عمر شما نگاه کرده اند و دیگری برای کارآفرینان هزاره ای است که برنامه های بازنشستگی شما را در نظر گرفته اند.

چگونه همه آن داده ها را بدون ردیابی خودکار جمع آوری می کنید؟ چند تا رکورد تلفن باید طی کنید؟ چند پروفایل مشتری؟ و چگونه می دانید که چه کسی بروشور ارسالی شما را خوانده یا نخوانده است؟

با دوره دیجیتال مارکتینگ سازمان مدیریت صنعتی ، همه این اطلاعات در حال حاضر در دسترس شماست.

ارتباط بیشتر با مشتریان

دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می دهد که با مشتریان خود در زمان واقعی ارتباط برقرار کنید. مهمتر از آن، به آنها اجازه می دهد با شما ارتباط برقرار کنند.

به استراتژی رسانه های اجتماعی خود فکر کنید. زمانی که مخاطبان هدف شما آخرین پست شما را می بینند بسیار خوب است، اما زمانی که درباره آن نظر می دهند یا آن را به اشتراک می گذارند بهتر است. این به معنای سروصدای بیشتر در اطراف محصول یا خدمات شما است ، و همچنین هر بار که شخصی به مکالمه می‌پیوندد، دید بیشتر می‌شود.

تعامل برای مشتریان شما نیز مفید است. سطح تعامل آنها با تبدیل شدن به شرکت کنندگان فعال در داستان برند شما افزایش می یابد. این حس مالکیت می تواند حس قوی وفاداری به برند ایجاد کند .

تبدیل آسان و راحت

بازاریابی دیجیتال به مشتریان شما این امکان را می دهد که بلافاصله پس از مشاهده آگهی یا محتوای شما اقدام کنند. با تبلیغات سنتی، فوری‌ترین نتیجه‌ای که می‌توانید به آن امیدوار باشید، یک تماس تلفنی است که مدت کوتاهی پس از مشاهده تبلیغ شما توسط شخصی. اما چند وقت یک‌بار زمانی که شخصی در حال شستن ظرف‌ها، رانندگی در بزرگراه یا به‌روزرسانی سوابق در محل کار است، وقت دارد با یک شرکت تماس بگیرد؟

با بازاریابی دیجیتال، آنها می توانند روی یک لینک کلیک کنند یا یک پست وبلاگ را ذخیره کنند و بلافاصله در قیف فروش حرکت کنند. آنها ممکن است فوراً خریدی انجام ندهند، اما با شما در ارتباط خواهند بود و به شما فرصتی برای تعامل بیشتر با آنها می دهند.

بازاریابی دیجیتال باعث رشد می شود

بازاریابی دیجیتال باید یکی از محورهای اصلی استراتژی بازاریابی کلی هر کسب و کاری باشد. هرگز تا به حال راهی برای ماندن در چنین تماس مداوم با مشتریان وجود نداشته است، و هیچ چیز دیگری سطح شخصی سازی که داده های دیجیتال می تواند ارائه دهد را ارائه نمی دهد. هرچه بیشتر از امکانات بازاریابی دیجیتال استقبال کنید، بیشتر می توانید پتانسیل رشد شرکت خود را درک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

 

یک بازاریاب ورودی باتجربه ممکن است بگوید بازاریابی ورودی و بازاریابی دیجیتال تقریباً یک چیز هستند، اما تفاوت‌های جزئی وجود دارد. و گفتگو با بازاریابان و صاحبان مشاغل در ایالات متحده، بریتانیا، آسیا، استرالیا و نیوزلند، من چیزهای زیادی در مورد چگونگی مشاهده آن تفاوت های کوچک در سراسر جهان آموخته ام.

 

 

چند مزیت عمده برای بازاریابی دیجیتال وجود دارد. حالا بیایید به چهار مورد از آنها شیرجه بزنیم.

1. شما می توانید فقط مشتریان بالقوه ای را هدف قرار دهید که احتمال خرید محصول یا خدمات شما وجود دارد.

اگر تبلیغی را در تلویزیون، مجله یا بیلبورد قرار دهید، کنترل محدودی روی افرادی که آگهی را می بینند دارید. البته، می‌توانید جمعیت‌شناسی خاصی را اندازه‌گیری کنید - از جمله خوانندگان معمولی مجله، یا جمعیت‌شناسی یک محله خاص - اما هنوز هم تا حد زیادی در تاریکی است.

از سوی دیگر، بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که مخاطبان بسیار خاص را شناسایی و هدف قرار دهید و پیام‌های بازاریابی شخصی‌شده و با تبدیل بالا را برای آن مخاطب ارسال کنید.

به عنوان مثال، ممکن است از ویژگی های هدف گذاری رسانه های اجتماعی برای نشان دادن تبلیغات رسانه های اجتماعی به مخاطب خاصی بر اساس متغیرهایی مانند سن، جنسیت، مکان، علایق، شبکه ها یا رفتارها استفاده کنید. از طرف دیگر، می‌توانید از استراتژی‌های PPC یا SEO برای ارائه تبلیغات به کاربرانی که به محصول یا خدمات شما علاقه نشان داده‌اند یا کلمات کلیدی خاص مرتبط با صنعت شما را جستجو کرده‌اند، استفاده کنید.

در نهایت، دیجیتال مارکتینگ شما را قادر می‌سازد تا تحقیقات لازم را برای شناسایی شخصیت خریدار خود انجام دهید و به شما امکان می‌دهد استراتژی بازاریابی خود را در طول زمان اصلاح کنید تا اطمینان حاصل کنید که به احتمال زیاد به مشتریان بالقوه‌ای دست خواهید یافت. بهتر از همه، بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کند تا برای زیر گروه‌های مخاطب بزرگ‌تر خود بازاریابی کنید. اگر چندین محصول یا خدمات را به شخصیت های خریدار مختلف می فروشید، این امر به ویژه مفید است

 


:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

 

مردم یا می خواهند به یک متخصص بازاریابی دیجیتال تبدیل شوند یا از بازاریابی دیجیتال برای رشد تجارت خود استفاده کنند.

بنابراین، اگر می‌خواهید دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرید و به دیگران کمک کنید تا ترافیک با کیفیت بالا داشته باشند و به اهداف تجاری برسند، به جای درستی آمده‌اید.

در این پست وبلاگ، 17 روش عالی را با شما به اشتراک خواهم گذاشت که از طریق آنها می توانید بازاریابی دیجیتال را به صورت آنلاین یاد بگیرید.

 

روش های مختلف یادگیری دیجیتال مارکتینگ

یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن دانش عمیق در مورد بازاریابی دیجیتال، راه اندازی وبلاگ خود و یادگیری از تجربیات خود است. هنگامی که وبلاگ خود را راه اندازی می کنید، چیزهایی مانند SEO، بازاریابی رسانه های اجتماعی، وردپرس و بسیاری از جنبه های بازاریابی دیجیتال دیگر را یاد خواهیدگرفت .

من شخصاً بازاریابی دیجیتال را با راه اندازی وبلاگ خود یاد گرفتم.
هنگامی که وبلاگ خود را راه اندازی می کنید، تجربه عملی در جنبه های مختلف بازاریابی دیجیتال به دست خواهید آورد. در ابتدا، همه چیز دشوار خواهد بود، اما با تلاش و کوشش خود، از این روند لذت خواهید برد.
جدای از این، یک وبلاگ همچنین می تواند به شما کمک کند تا به صورت آنلاین درآمد کسب کنید، زندگی بدون رئیس داشته باشید، از هر جایی کار کنید، و در عین حال به دور دنیا سفر کنید.

 

در کنار وبلاگ نویسی، می توانید باثبت نام در دوره دیجیتال مارکتینگ نیز بازاریابی دیجیتال را بیاموزید. امروزه، اگر در اینترنت جستجو کنید، دوره های بازاریابی دیجیتال آفلاین زیادی را خواهید یافت و همچنین می‌توانید بازاریابی دیجیتال را به صورت آنلاین یاد بگیرید.

شما باید هر یک از دوره ها را انتخاب کنید و سفر بازاریابی دیجیتال خود را شروع کنید.

دوره دیجیتال مارکتینگ به شما دانش عملی می دهد و به شما کمک می کند تا در زمینه جایابی کمک بگیرید. در پایان دوره، شما همچنین واجد شرایط دریافت گواهینامه های بازاریابی دیجیتال مختلف خواهید بود که می تواند به رزومه شما ارزش افزوده بدهد.

 

اگر نمی‌خواهید پول زیادی را برای یک دوره دیجیتال مارکتینگ پولی خرج کنید، کتاب‌های دیجیتال مارکتینگ را نیز با نرخ بسیار ارزان‌تری خریداری کرده و شروع به خواندن آنها کنید.

کتاب ها دانش عملی زیادی به شما نمی دهند ، اما ابزاری عالی برای شروع سفر بازاریابی دیجیتال شما هستند.

من سفر دیجیتال مارکتینگ خود را با خواندن کتاب آغاز کردم. بعداً، وبلاگ خودم را راه اندازی کردم تا چیزها را به صورت عملی تر یاد بگیرم.


برای شروع، می‌توانید یک کتاب دیجیتال مارکتینگ کامل بخرید که صفر تا صد بازاریابی دیجیتال را پوشش می‌دهد. همچنین می‌توانید کتاب‌های مختلفی درباره موضوعات بازاریابی دیجیتال مانند SEO، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، وردپرس و موارد دیگر خریداری کنید.

 

  • وبلاگ های دیجیتال مارکتینگ را بخوانید.

یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری رایگان بازاریابی دیجیتال، خواندن وبلاگ‌ها در اینترنت است. خواندن وبلاگ ها نه تنها به شما در یادگیری دیجیتال مارکتینگ کمک می کند، بلکه در مورد آخرین اتفاقات دنیای بازاریابی آنلاین نیز به روز می شود.

چندین وبلاگ بازاریابی دیجیتال در اینترنت شناور هستند. با این حال، شما نیازی به خواندن همه آنها ندارید.


بهتر است چند وبلاگ بازاریابی دیجیتال را نشانه گذاری کنید و هفته ای دو یا سه بار آنها را بخوانید. این مطمئناً به شما در یادگیری بازاریابی دیجیتال کمک می کند.

جدای از این، خواندن وبلاگ ها دایره لغات شما را نیز افزایش می دهد، به خصوص اگر اهل کشوری غیر انگلیسی زبان هستید.

 

من به سادگی درک نمی کنم که چرا مردم از قدرت YouTube برای یادگیری و توسعه استفاده نمی کنند.

اگر واقعاً در مورد یادگیری بازاریابی دیجیتال جدی هستید، یوتیوب مکان مناسبی است. در یوتیوب، کانال های بسیاری را خواهید یافت که صرفاً به بازاریابی دیجیتال می پردازند. به من اعتماد کن؛ اگر آن کانال ها را دنبال کنید و ویدیوهای آنها را برای یک یا دو ماه تماشا کنید، هیچ چیز نمی تواند مانع تبدیل شدن شما به یک متخصص بازاریابی دیجیتال شود.

به نظر من، ویدیوهای بازاریابی دیجیتال در یوتیوب به مراتب بهتر از خواندن وبلاگ ها و ثبت نام در دوره های پولی هستند.

بنابراین، به یوتیوب بروید و فقط «بازاریابی دیجیتال» را در کادر جستجو تایپ کنید. در عرض چند ثانیه، با هزاران سخنرانی و ویدئو با کیفیت بالا مواجه خواهید شد.

 

  • کارآموزی انجام دهید

اگر در مورد ایجاد حرفه خود در دیجیتال مارکتینگ جدی هستید ، باید یک دوره کارآموزی دیجیتال مارکتینگ را انجام دهید. بسیاری از شرکت های بازاریابی دیجیتال معتبر و برنده جایزه در سراسر جهان وجود دارند. شما باید چند شرکت را انتخاب کنید و برای کارآموزی اقدام کنید.

من می گویم حتی اگر کارآموزی بدون حقوق باشد، باید آن را انجام دهید.

کارآموزی بازاریابی دیجیتال به شما در درک نحوه عملکرد اکوسیستم بازاریابی آنلاین کمک می کند. همچنین به شما در کسب تجربه عملی کمک می کند.

علاوه بر این، شما همچنین تحت نظارت یک متخصص بازاریابی دیجیتال کار خواهید کرد. از این رو، این یک موقعیت کاملا برد-برد برای شما خواهد بود. پس از اتمام دوره کارآموزی، ممکن است یک پیشنهاد شغلی پردرآمد نیز دریافت کنید.

همچنین می توانید به دنبال فرصت های کارآموزی در لینکدین نیز باشید:

 

  • اینفلوئنسرها را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

همچنین می توانید برخی از اینفلوئنسرهای بازاریابی دیجیتال را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک و اینستاگرام و لینکدین دنبال کنید. کارشناسان و اینفلوئنسرهای دیجیتال مارکتینگ در رسانه های اجتماعی بسیار فعال هستند.

آنها به طور مداوم محتوای جدیدی را در حساب های رسانه های اجتماعی خود منتشر می کنند. از این رو، می توانید از این فرصت برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

من شخصاً تمام کارشناسان برتر بازاریابی دیجیتال را در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، یوتیوب، توییتر و اینستاگرام دنبال می کنم.

 

  • به پادکست بازاریابی دیجیتال گوش دهید

چه موافق باشید یا نه، پادکست ها روز به روز محبوب می شوند. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به پادکست‌ها گوش می‌دهند ، به‌ویژه در زمینه یادگیری، انگیزه و خودسازی.

بنابراین، اگر در مورد یادگیری بازاریابی دیجیتال جدی هستید، حتی می توانید شروع به گوش دادن به پادکست های مختلف بازاریابی کنید.

فقط برنامه را دانلود کنید و یک پادکست دیجیتال مارکتینگ را جستجو کنید.

 

  • وبینارها را تماشا کنید

من از طرفداران پر و پا قرص وبینارهای دیجیتال مارکتینگ هستم. این وبینارها توسط کارشناسان برگزار می شود و ارزش واقعی را در افزایش دانش و یادگیری می افزاید.

یکی از بهترین چیزها در مورد وبینارهای دیجیتال مارکتینگ این است که شما را وادار به یادگیری موضوعات پیشرفته می‌کند که شما ممکن است هرگز نشنیده باشید!

برای تماشای وبینارهای دیجیتال مارکتینگ، فقط باید به جستجوی گوگل رفته و عبارت «وبینارهای دیجیتال مارکتینگ» را تایپ کنید که نتایج زیادی برای این عبارت جستجو دریافت خواهید کرد.

 

 

 

  • در دوره های صدور گواهینامه رایگان ثبت نام کنید

اگر نمی‌خواهید برای دوره‌های بازاریابی دیجیتال هزینه کنید، می‌توانید در دوره‌های دیجیتال مارکتینگ آنلاین رایگان ثبت‌نام کنید و بازاریابی دیجیتال را رایگان یاد بگیرید. می‌دانم که دوره‌های رایگان ارزش زیادی اضافه نمی‌کنند، اما مطمئناً به شما کمک می‌کنند پایه‌ای قوی بسازید.

هنگامی که پایه شما آماده شد، می توانید وبلاگ خود را راه اندازی کنید و چیزها را به طور عملی تر یاد بگیرید. این امر باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود و به شما در یادگیری بازاریابی دیجیتال کمک می کند.

 

  • در بازاریابی دیجیتال MBA انجام دهید

آیا می خواهید در رشته دیجیتال مارکتینگ مدرک فوق لیسانس بگیرید؟

اگر پاسخ شما مثبت است، پس باید برای MBA در بازاریابی دیجیتال بروید.

MBA در بازاریابی دیجیتال یک مدرک تخصصی برای دانشجویانی است که می خواهند بازاریابی دیجیتال را با جزئیات یاد بگیرند. برنامه درسی دوره MBA در بازاریابی دیجیتال به ماژول های مختلف بازاریابی دیجیتال مانند SEO، SEM، SMM، بازاریابی ایمیلی و موارد دیگر می پردازد.

هر کسی که دارای حداقل 50-60٪ مجموع یا معادل CGPA در مدرک لیسانس خود باشد، می تواند MBA در بازاریابی دیجیتال انجام دهد.

بهترین چیز در مورد انجام MBA در بازاریابی دیجیتال این است که بسته های پرداختی زیبا و فرصت های قرار گرفتن در شرکت های برتر خواهید داشت.

 

  • قفل دیجیتال گوگل باز شد

وقتی صحبت از یادگیری دیجیتال مارکتینگ می شود، چگونه می توانیم گوگل را فراموش کنیم؟

گوگل با ایجاد پلتفرمی به نام Google Digital Unlocked، ابتکار عمل را برای گسترش دانش بازاریابی دیجیتال و آنلاین به عهده گرفته است. این یک پلتفرم رایگان است که در آن می توان در مورد بازاریابی دیجیتال، سئو، نحوه رشد یک کسب و کار با استفاده از رسانه آنلاین به عنوان یک ابزار و موارد دیگر اطلاعات کسب کرد.

در Google Digital Unlocked، موارد زیر را یاد خواهید گرفت:

  • سئو.
  • جستجوی تبلیغات
  • بازاریابی ایمیلی.
  • تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل.
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی.
  • تبلیغات در وب سایت ها.
  • بازاریابی محتوا و موارد دیگر.

بهترین چیز در مورد این برنامه این است که کاملاً رایگان است و یک مربی متخصص هر ماژول را از گوگل آموزش می دهد. پس برای چی منتظرید؟ بازاریابی دیجیتال را با گوگل بیاموزید.

 

  • سمینارها و کنفرانس های دیجیتال مارکتینگ

همچنین می توانید با شرکت در سمینارها و کنفرانس های دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی دیجیتال را یاد بگیرید. هر ساله هزاران سمینار دیجیتال مارکتینگ و کنفرانس جهانی برگزار می شود. می توانید خود را در آن کنفرانس ها ثبت نام کنید و بینش های ارزشمندی کسب کنید.

هزینه ورودی این سمینارها بسیار بالا است، اما ارزش وقت و سرمایه گذاری شما را دارد.

بسیاری از کارشناسان، رهبران کسب و کار، اینفلوئنسرهای دیجیتال و کارآفرینان دیجیتال دانش خود را در این سمینارها و کنفرانس ها به اشتراک می گذارند. از این رو، یادگیری از این متخصصان عالی خواهد بود.

 

  • از یادگیری لینکدین استفاده کنید

لینکدین یک پورتال آموزشی ایجاد کرده است که در آن می‌توانید دوره‌های افزایش مهارت و توسعه را بیابید. بله، دوره های بازاریابی دیجیتال را نیز در این پلتفرم خواهید یافت.

تنها نقطه ضعف این پورتال رایگان نبودن آن است.

پورتال فقط برای اعضای ممتاز لینکدین در دسترس است. با این حال، می توانید یک نسخه آزمایشی رایگان دریافت کنید و تمام سخنرانی های لازم را تماشا کنید.

 

  • به گروه های فیس بوک بپیوندید

اگر با دقت استفاده شود، گروه های فیس بوک می توانند منبع خوبی برای یادگیری و توسعه مهارت باشند. امروزه، خواهید دید که بسیاری از وبلاگ نویسان و بازاریابان دیجیتال گروه های فیس بوک خود را راه اندازی کرده اند. شما باید بدون هیچ شکستی به چنین گروه هایی بپیوندید.

وبلاگ نویسان و بازاریابان دیجیتال به طور مداوم ویدیوها، سخنرانی ها، معاملات و پیشنهادات هیجان انگیز، محتوا و سایر منابع را در این گروه ها به اشتراک می گذارند.

از این رو، می توانید به این گروه ها بپیوندید و بازاریابی دیجیتال را به صورت آنلاین یاد بگیرید.

 

  • به انجمن های بازاریابی دیجیتال بپیوندید

در کنار گروه های فیس بوک، می توانید به انجمن های مختلف بازاریابی دیجیتال در اینترنت نیز بپیوندید. برخی از انجمن ها پولی هستند، اما برخی نیز رایگان هستند. از این رو، می توانید به انجمن های رایگان بپیوندید و بازاریابی دیجیتال را یاد بگیرید.

در انجمن ها، می توانید تردیدها و سوالات خود را در مورد بازاریابی دیجیتال مطرح کنید. شما همچنین می توانید خود را در بحث شرکت کنید و در صورت تمایل دانش خود را به اشتراک بگذارید.

یکی دیگر از خوبی‌های تالارهای بازاریابی دیجیتال این است که معاملات، تخفیف‌ها و پیشنهادهای هیجان‌انگیزی نیز در این تالارها دریافت خواهید کرد.

 

  • دست خود را در فریلنسری امتحان کنید

هنگامی که پایه های قوی خود را ایجاد کردید، می توانید دست خود را با فریلنسری امتحان کنید. شما پروژه های فریلنسینگ متعددی را از حوزه دیجیتال مارکتینگ انجام می دهید و سعی می کنید آنها را تکمیل کنید.

اگر برای مشتریان ارزش قائل شوید، مقدار زیادی پول به شما پرداخت خواهد شد. همچنین اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و بعداً می توانید آژانس بازاریابی دیجیتال خود را نیز راه اندازی کنید.

هزاران وب سایت فریلنسر در اینترنت وجود دارد که می توانید پروفایل و نمونه کار خود را ایجاد کنید و برای پروژه ها پیشنهاد دهید.

 

سوالات متداول در مورد بازاریابی دیجیتال

  • دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ نوعی بازاریابی است که از رسانه‌هایی مانند اینترنت، رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، تبلیغات آنلاین و دیگر پلتفرم‌های این چنینی استفاده می‌کند.

  • دامنه بازاریابی دیجیتال چیست؟

دامنه بازاریابی دیجیتال کاملا خوب است. هر کسی که مشتاقانه منتظر یادگیری بازاریابی دیجیتال در سال 2021 است، مطمئناً از آن سود خوبی خواهد برد. همچنین فرصت های شغلی زیادی در زمینه بازاریابی دیجیتال وجود دارد.

  • انواع بازاریابی دیجیتال چیست؟

سئو، بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی درونگرا، بازاریابی محتوا، وبلاگ نویسی و پرداخت به ازای کلیک انواع مختلف بازاریابی دیجیتال هستند.

  • چگونه می توانم با بازاریابی دیجیتال شروع کنم؟

می توان یادگیری بازاریابی دیجیتال را با خواندن کتاب یا وبلاگ، ثبت نام در دوره های پولی، تماشای ویدیو در یوتیوب، گوش دادن به پادکست، تماشای وبینارها و بسیاری راه های دیگر آغاز کرد.

 

در نهایت برای جمع بندی

برنامه های بازاریابی دیجیتال پولی زیادی وجود دارد که هم به صورت آنلاین و هم آفلاین در دسترس هستند. چه بخواهید بازاریابی دیجیتال را به صورت آنلاین یاد بگیرید یا در دوره های آفلاین ثبت نام کنید، اهداف خود را در ذهن داشته باشید و تصمیم بگیرید که دقیقاً چه چیزی را می خواهید یاد بگیرید.

چه بخواهید مهارت های بازاریابی دیجیتال خود را تقویت کنید و چه تازه کار هستید که می خواهید بر هر جنبه ای از بازاریابی دیجیتال تمرکز کنید، گزینه های زیادی برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ وجود دارد.

 

منبع:https://www.webdew.com/blog/learn-digital-marketing



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

 

یک بازاریاب دیجیتال چه می کند؟

بازاریابان دیجیتال (دوره پیشرفته دیجیتال مارکتینگ ) مسئول هدایت آگاهی از برند و تولید سرنخ از طریق تمام کانال های دیجیتالی - اعم از رایگان و پولی - هستند که در اختیار یک شرکت است. این کانال ها شامل رسانه های اجتماعی، وب سایت خود شرکت، رتبه بندی موتورهای جستجو، ایمیل، تبلیغات نمایشی و وبلاگ شرکت است.

بازاریاب دیجیتال معمولاً روی یک شاخص عملکرد کلیدی متفاوت (KPI) برای هر کانال تمرکز می کند تا بتواند عملکرد شرکت را در هر کانال به درستی اندازه گیری کند. به عنوان مثال، یک بازاریاب دیجیتال که مسئول سئو است، "ترافیک ارگانیک" وب سایت خود را اندازه گیری می کند - از ترافیک بازدیدکنندگان وب سایتی که صفحه ای از وب سایت کسب و کار را از طریق جستجوی Google پیدا کرده اند.

امروزه بازاریابی دیجیتال در بسیاری از نقش های بازاریابی انجام می شود. در شرکت‌های کوچک، یک متخصص عمومی ممکن است همزمان صاحب بسیاری از تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتالی باشد که در بالا توضیح داده شد. در شرکت‌های بزرگ‌تر، این تاکتیک‌ها متخصصان متعددی دارند که هر کدام تنها بر روی یک یا دو کانال دیجیتال برند تمرکز دارند.

در اینجا چند نمونه از این متخصصان آورده شده است:

مدیر سئو

KPIهای اصلی: ترافیک ارگانیک

به طور خلاصه، مدیران سئو کسب و کار را در رتبه بندی گوگل قرار می دهند. با استفاده از روش‌های مختلف برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو، این شخص ممکن است مستقیماً با سازندگان محتوا کار کند تا مطمئن شود محتوایی که تولید می‌کند در Google عملکرد خوبی دارد - حتی اگر شرکت این محتوا را در رسانه‌های اجتماعی نیز پست کند.

کارشناس بازاریابی محتوا

KPIهای اصلی: زمان در صفحه، ترافیک کلی وبلاگ، مشترکین کانال YouTube

متخصصان بازاریابی محتوا، تولیدکنندگان محتوای دیجیتال هستند. آنها اغلب تقویم وبلاگ نویسی شرکت را پیگیری می کنند و استراتژی محتوایی را ارائه می کنند که شامل ویدیو نیز می شود. این متخصصان اغلب با افراد در بخش‌های دیگر کار می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که محصولات و کمپین‌هایی که کسب‌وکار راه‌اندازی می‌کند با محتوای تبلیغاتی در هر کانال دیجیتال پشتیبانی می‌شود.

مدیر رسانه های اجتماعی

KPIهای اصلی: دنبال‌کردن سرفصل دوره دیجیتال مارکتینگ، برداشت‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها

نقش مدیر رسانه های اجتماعی را به راحتی می توان از عنوان آن استنباط کرد، اما اینکه کدام شبکه های اجتماعی را برای شرکت مدیریت می کنند به صنعت بستگی دارد. مهم‌تر از همه، مدیران رسانه‌های اجتماعی یک برنامه زمان‌بندی پست برای محتوای نوشتاری و بصری شرکت ایجاد می‌کنند. این کارمند همچنین ممکن است با متخصص بازاریابی محتوا همکاری کند تا یک استراتژی برای پست کردن محتوا در کدام شبکه اجتماعی ایجاد کند.

(توجه: بر اساس KPIهای بالا، «impressions» به تعداد دفعاتی که پست‌های یک کسب‌وکار در فید خبری یک کاربر ظاهر می‌شود، اشاره دارد.)

هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی

KPIهای اصلی: نرخ باز شدن ایمیل، نرخ کلیک کمپین، نرخ تولید سرنخ (تبدیل)

هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی به انتخاب و مدیریت نرم افزاری کمک می کند که به کل تیم بازاریابی اجازه می دهد رفتار مشتریان خود را درک کرده و رشد کسب و کار خود را اندازه گیری کند. از آنجایی که بسیاری از عملیات بازاریابی که در بالا توضیح داده شد ممکن است جدا از یکدیگر اجرا شوند، مهم است که فردی وجود داشته باشد که بتواند این فعالیت های دیجیتال را در کمپین های فردی گروه بندی کند و عملکرد هر کمپین را ردیابی کند.

بازاریابی ورودی در مقابل بازاریابی دیجیتال: کدام است؟

در ظاهر، این دو مشابه به نظر می رسند: هر دو عمدتاً به صورت آنلاین رخ می دهند، و هر دو بر ایجاد محتوای دیجیتال برای مصرف مردم تمرکز می کنند. پس چه فرقی دارد؟ دوره غیرحضوری دیجیتال مارکتینگ

اصطلاح « بازاریابی دیجیتال » بین تاکتیک‌های بازاریابی فشاری و کششی (یا روش‌های «داخلی» و «برون‌گرا») تفاوتی قائل نمی‌شود. هر دو هنوز می توانند زیر چتر بازاریابی دیجیتال قرار بگیرند.

هدف تاکتیک‌های دیجیتال خروجی این است که یک پیام بازاریابی را مستقیماً در مقابل هر چه بیشتر افراد در فضای آنلاین قرار دهد - صرف نظر از اینکه مرتبط باشد یا مورد استقبال قرار گیرد. به عنوان مثال، تبلیغات بنری پر زرق و برقی که در بالای بسیاری از وب سایت ها مشاهده می کنید، سعی می کنند یک محصول یا تبلیغ را به افرادی که لزوماً آمادگی دریافت آن را ندارند، هدایت کنند.

از سوی دیگر، بازاریابانی که از تاکتیک‌های ورودی دیجیتال استفاده می‌کنند، از محتوای آنلاین برای جذب مشتریان هدف خود به وب‌سایت‌های خود با ارائه دارایی‌هایی که برای آنها مفید است، استفاده می‌کنند. یکی از ساده‌ترین و در عین حال قدرتمندترین دارایی‌های بازاریابی دیجیتال ورودی، یک وبلاگ است که به وب‌سایت شما اجازه می‌دهد تا از عباراتی که مشتریان ایده‌آل شما به دنبال آن هستند، سرمایه‌گذاری کند.

در نهایت، بازاریابی درون‌گرا روشی است که از دارایی‌های بازاریابی دیجیتال برای جذب، تعامل و خوشحالی مشتریان آنلاین استفاده می‌کند. از سوی دیگر، بازاریابی دیجیتال صرفاً یک اصطلاح جامع برای توصیف تاکتیک‌های بازاریابی آنلاین از هر نوعی است، صرف نظر از اینکه آنها ورودی یا خروجی در نظر گرفته می‌شوند.

آیا دوره صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ برای همه مشاغل کار می کند؟

بازاریابی دیجیتال می تواند برای هر کسب و کاری در هر صنعتی کار کند. صرف نظر از آنچه شرکت شما می فروشد، بازاریابی دیجیتال همچنان شامل ساختن شخصیت های خریدار برای شناسایی نیازهای مخاطبان و ایجاد محتوای آنلاین ارزشمند است. با این حال، این بدان معنا نیست که همه مشاغل باید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال را به یک روش اجرا کنند.

بازاریابی دیجیتال B2B

اگر شرکت شما تجارت به کسب و کار (B2B) است، تلاش‌های بازاریابی دیجیتال شما احتمالاً حول محور تولید سرنخ آنلاین متمرکز می‌شود و هدف نهایی این است که کسی با یک فروشنده صحبت کند. به همین دلیل، نقش استراتژی بازاریابی شما جذب و تبدیل بالاترین کیفیت سرنخ ها برای فروشندگان شما از طریق وب سایت و کانال های دیجیتالی است.

فراتر از وب‌سایت خود، احتمالاً تصمیم می‌گیرید تلاش‌های خود را بر روی کانال‌های متمرکز بر کسب‌وکار مانند LinkedIn متمرکز کنید، جایی که جمعیت‌شناسی شما وقت خود را آنلاین می‌گذراند.

بازاریابی دیجیتال B2C

اگر شرکت شما تجارت به مصرف کننده (B2C) است، بسته به قیمت محصولات شما، احتمالاً هدف تلاش های دیجیتال مارکتینگ شما جذب افراد به وب سایت شما و تبدیل آنها به مشتری بدون نیاز به صحبت با آنها است. یک فروشنده.

به همین دلیل، احتمالاً کمتر بر روی «سرنخ‌ها» به معنای سنتی آن تمرکز می‌کنید، و به احتمال زیاد روی ایجاد یک سفر سریع خریدار تمرکز می‌کنید، از لحظه ورود شخصی به وب‌سایت شما تا لحظه خرید. . این اغلب به این معنی است که ویژگی‌های محصول شما در محتوای شما در قیف بازاریابی بالاتر از یک تجارت B2B است، و ممکن است لازم باشد از فراخوان‌های اقدام قوی‌تر (CTA) استفاده کنید.

برای شرکت‌های B2C، کانال‌هایی مانند اینستاگرام و پینترست اغلب می‌توانند از پلتفرم‌های تجاری متمرکز لینکدین ارزشمندتر باشند.

چه نوع محتوای دیجیتالی باید ایجاد کنم؟

نوع محتوایی که ایجاد می کنید به نیازهای مخاطبان شما در مراحل مختلف سفر خریدار بستگی دارد. شما باید با ایجاد پرسونای خریدار (از این الگوهای رایگان استفاده کنید ، یا makemypersona.com را امتحان کنید شروع کنید تا شناسایی کنید که اهداف و چالش های مخاطبان شما در رابطه با تجارت شما چیست. در سطح پایه، محتوای آنلاین شما باید به آنها کمک کند تا به این اهداف برسند و بر چالش های خود غلبه کنند.

سپس، باید به این فکر کنید که چه زمانی به احتمال زیاد آماده مصرف این محتوا هستند، در رابطه با اینکه در چه مرحله ای از سفر خریدار خود هستند. ما به این نگاشت محتوا می گوییم.

با نگاشت محتوا، هدف هدف قرار دادن محتوا بر اساس موارد زیر است:

  1. ویژگی های شخصی که آن را مصرف خواهد کرد (این جایی است که شخصیت های خریدار وارد می شوند).
  2. آن شخص چقدر به خرید نزدیک است (یعنی مرحله چرخه زندگی او).

از نظر قالب محتوای شما، چیزهای مختلفی برای امتحان کردن وجود دارد. در اینجا چند گزینه وجود دارد که توصیه می کنیم در هر مرحله از سفر خریدار از آنها استفاده کنید:

مرحله آگاهی

  • پست های وبلاگ برای افزایش ترافیک ارگانیک شما زمانی که با یک سئو قوی و استراتژی کلمات کلیدی همراه باشد عالی است.
  • اینفوگرافیک بسیار قابل اشتراک‌گذاری، به این معنی که وقتی دیگران محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند، شانس شما را برای یافتن از طریق رسانه‌های اجتماعی افزایش می‌دهند. (برای شروع این الگوهای اینفوگرافیک رایگان را بررسی کنید.)
  • ویدیوهای کوتاه باز هم، این موارد بسیار قابل اشتراک‌گذاری هستند و می‌توانند با میزبانی مخاطبان جدید در پلتفرم‌هایی مانند YouTube، برند شما را پیدا کنند.

مرحله بررسی

  • کتاب های الکترونیکی برای تولید سرنخ عالی است زیرا عموماً جامع‌تر از پست وبلاگ یا اینفوگرافیک هستند، به این معنی که احتمال بیشتری وجود دارد که کسی اطلاعات تماس خود را برای دریافت آن مبادله کند.
  • گزارش های تحقیقاتی باز هم، این یک قطعه محتوایی با ارزش بالا است که برای تولید سرنخ عالی است. گزارش‌های تحقیقاتی و داده‌های جدید برای صنعت شما نیز می‌توانند برای مرحله آگاهی مفید باشند، زیرا اغلب توسط رسانه‌ها یا مطبوعات صنعتی انتخاب می‌شوند.
  • وبینارها از آنجایی که وبینارها شکلی دقیق تر و تعاملی از محتوای ویدیویی هستند، وبینارها یک قالب محتوای مرحله بررسی موثر هستند زیرا محتوای جامع تری نسبت به یک پست وبلاگ یا ویدیوی کوتاه ارائه می دهند.

مرحله تصمیم گیری

  • مطالعات موردی داشتن مطالعات موردی دقیق در وب سایت شما می تواند شکل موثری از محتوا برای کسانی باشد که آماده تصمیم گیری خرید هستند، زیرا به شما کمک می کند تا بر تصمیم آنها تأثیر مثبتی داشته باشید.
  • گواهینامه ها اگر مطالعات موردی برای کسب و کار شما مناسب نیست، داشتن توضیحات کوتاه در اطراف وب سایت شما جایگزین خوبی است. برای برندهای B2C، کمی بیشتر به توصیفات فکر کنید. اگر یک برند لباس هستید، این عکس‌ها ممکن است به شکل عکس‌هایی باشد که نشان می‌دهد دیگران چگونه یک پیراهن یا لباس را طراحی کرده‌اند، که از یک هشتگ مارک گرفته شده است که در آن افراد می‌توانند مشارکت کنند.

 

 

1. اهداف خود را مشخص کنید.

هنگامی که برای اولین بار بازاریابی دیجیتال را شروع می کنید، بسیار مهم است که با شناسایی و تعریف اهداف خود شروع کنید، زیرا بسته به آن اهداف، استراتژی خود را متفاوت می سازید. به عنوان مثال، اگر هدف شما افزایش آگاهی از برند است، ممکن است بخواهید توجه بیشتری به دستیابی به مخاطبان جدید از طریق رسانه های اجتماعی داشته باشید.

از طرف دیگر، شاید شما بخواهید فروش یک محصول خاص را افزایش دهید – اگر اینطور است، مهم تر است که روی سئو و بهینه سازی محتوا تمرکز کنید تا در وهله اول خریداران بالقوه را در وب سایت خود جذب کنید. علاوه بر این، اگر هدف شما فروش است، ممکن است کمپین های PPC را برای هدایت ترافیک از طریق تبلیغات پولی آزمایش کنید.

در هر صورت، پس از تعیین بزرگترین اهداف شرکت، شکل دادن به یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ساده‌تر است .

2. مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.

ما قبلاً به این موضوع اشاره کرده‌ایم، اما یکی از بزرگترین مزایای دیجیتال مارکتینگ، فرصت هدف قرار دادن مخاطبان خاص است – با این حال، اگر ابتدا مخاطبان هدف خود را شناسایی نکرده باشید، نمی‌توانید از این مزیت استفاده کنید.

البته، مهم است که توجه داشته باشید، مخاطبان هدف شما ممکن است بسته به کانال یا اهدافی که برای یک محصول یا کمپین خاص دارید متفاوت باشد.

به عنوان مثال، شاید متوجه شده باشید که بیشتر مخاطبان اینستاگرام شما جوان‌تر هستند و میم‌های خنده‌دار و ویدیوهای سریع را ترجیح می‌دهند – اما مخاطبان لینکدین شما افراد حرفه‌ای مسن‌تری هستند که به دنبال توصیه‌های تاکتیکی بیشتری هستند. شما می خواهید محتوای خود را برای جذابیت برای این مخاطبان هدف متفاوت تغییر دهید.

اگر از صفر شروع می کنید، به راحتی نگاهی به نحوه پیدا کردن مخاطب هدف خود بیندازید .

3. برای هر کانال دیجیتال بودجه تعیین کنید.

مانند هر چیز دیگری، بودجه ای که تعیین می کنید واقعاً به عناصری از بازاریابی دیجیتال بستگی دارد که می خواهید به استراتژی خود اضافه کنید.

اگر روی تکنیک‌های ورودی مانند سئو، رسانه‌های اجتماعی و تولید محتوا برای یک وب‌سایت از قبل موجود تمرکز می‌کنید، خبر خوب این است که اصلاً به بودجه زیادی نیاز ندارید. در بازاریابی درونگرا، تمرکز اصلی بر ایجاد محتوای با کیفیت بالا است که مخاطبان شما مایل به مصرف آن هستند، که مگر اینکه قصد دارید کار را برون سپاری کنید، تنها سرمایه گذاری که نیاز دارید زمان شما است.

می توانید با میزبانی وب سایت و ایجاد محتوا با استفاده از CMS HubSpot شروع کنید . برای کسانی که بودجه کمی دارند، می توانید با استفاده از وردپرس میزبانی شده در WP Engine، با استفاده از آنها ساده از StudioPress، و ساخت سایت خود بدون کد با استفاده از Elementor Website Builder برای وردپرس شروع کنید .

با استفاده از تکنیک های خروجی مانند تبلیغات آنلاین و خرید لیست های ایمیل، بدون شک مقداری هزینه وجود دارد. هزینه آن به این بستگی دارد که چه نوع دیدی را می خواهید در نتیجه تبلیغات دریافت کنید.

به عنوان مثال، برای پیاده سازی PPC با استفاده از گوگل ادوردز، با شرکت های دیگر در صنعت خود مناقصه می کنید تا برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما در بالای نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوند. بسته به رقابتی بودن کلمه کلیدی، این می تواند مقرون به صرفه باشد یا بسیار گران باشد، به همین دلیل است که ایده خوبی است که روی دسترسی ارگانیک خود نیز تمرکز کنید.

4. تعادل خوبی بین دوره دیجیتال مارکتینگ آنلاین پولی و رایگان ایجاد کنید.

یک استراتژی بازاریابی دیجیتال احتمالاً به جنبه های پولی و رایگان نیاز دارد تا واقعاً مؤثر باشد.

به عنوان مثال، اگر برای شناسایی نیازهای مخاطبان خود برای ساختن پرسونای خریدار جامع وقت صرف کنید و بر ایجاد محتوای آنلاین با کیفیت برای جذب و تبدیل آنها تمرکز کنید، احتمالاً در شش ماه اول با وجود حداقل تبلیغات، نتایج قوی خواهید دید. خرج کردن.

با این حال، اگر تبلیغات پولی بخشی از استراتژی دیجیتال شما باشد، نتایج ممکن است سریعتر به دست بیایند.

در نهایت، توصیه می‌شود برای موفقیت طولانی‌مدت و پایدار، روی ایجاد دسترسی ارگانیک (یا «رایگان») با استفاده از محتوا، سئو و رسانه‌های اجتماعی تمرکز کنید.

هنگامی که شک دارید، هر دو را امتحان کنید، و روند خود را تکرار کنید تا بدانید کدام کانال - پولی یا رایگان - بهترین عملکرد را برای برند شما دارد.

5. محتوای جذاب ایجاد کنید.

هنگامی که مخاطبان خود را شناختید و بودجه ای در اختیار داشتید، زمان آن فرا رسیده است که برای کانال های مختلفی که قرار است استفاده کنید، محتوا تولید کنید. این محتوا می تواند پست های رسانه های اجتماعی، پست های وبلاگ، تبلیغات PPC، محتوای حمایت شده، خبرنامه های بازاریابی ایمیلی و غیره باشد.

البته هر محتوایی که ایجاد می کنید باید برای مخاطبانتان جذاب و جذاب باشد زیرا هدف محتوای بازاریابی افزایش آگاهی از برند و بهبود تولید سرنخ است.

6. دارایی های دیجیتال خود را برای موبایل بهینه کنید.

یکی دیگر از اجزای کلیدی بازاریابی دیجیتال، بازاریابی موبایلی است. در واقع، استفاده از گوشی های هوشمند به طور کلی 69 درصد از زمان صرف شده برای مصرف رسانه های دیجیتال در ایالات متحده را تشکیل می دهد، در حالی که مصرف رسانه های دیجیتال مبتنی بر دسکتاپ کمتر از نیمی از آن را تشکیل می دهد - و ایالات متحده هنوز هم بزرگ ترین طرفدار تلفن همراه در مقایسه با سایر کشورها نیست.

این بدان معناست که بهینه سازی تبلیغات دیجیتال، صفحات وب، تصاویر رسانه های اجتماعی و سایر دارایی های دیجیتال برای دستگاه های تلفن همراه ضروری است. اگر شرکت شما یک برنامه تلفن همراه دارد که به کاربران امکان می دهد با برند شما درگیر شوند یا محصولات شما را خریداری کنند، برنامه شما نیز زیر چتر بازاریابی دیجیتال قرار می گیرد.

کسانی که به صورت آنلاین از طریق دستگاه های تلفن همراه با شرکت شما درگیر هستند، باید همان تجربه مثبتی را داشته باشند که روی دسکتاپ دارند. این به معنای اجرای یک طراحی وب سایت سازگار با موبایل یا واکنش گرا است تا مرور را برای افرادی که در دستگاه های تلفن همراه دارند کاربرپسند کند. همچنین ممکن است به معنای کاهش طول فرم‌های تولید سرنخ شما باشد تا تجربه‌ای بدون دردسر برای افرادی که محتوای شما را در حال دانلود دانلود می‌کنند ایجاد کنید. در مورد تصاویر رسانه های اجتماعی خود، مهم است که همیشه یک کاربر تلفن همراه را هنگام ایجاد آنها در نظر داشته باشید، زیرا ابعاد تصویر در دستگاه های تلفن همراه کوچکتر است و می توان متن را قطع کرد.

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید دارایی‌های بازاریابی دیجیتال خود را برای کاربران تلفن همراه بهینه کنید، و هنگام اجرای هر استراتژی بازاریابی دیجیتال، بسیار مهم است که به نحوه ترجمه این تجربه در دستگاه‌های تلفن همراه توجه کنید. با اطمینان از این که این همیشه در ذهن شماست، تجربیات دیجیتالی ایجاد می‌کنید که برای مخاطبانتان مفید است و در نتیجه به نتایجی که امیدوارید دست خواهید یافت.

7. تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید.

بازاریابی دیجیتال تماماً در مورد دستیابی به مخاطبان هدف از طریق محتوای شخصی سازی شده است - که همه اینها بدون تحقیق مؤثر کلمات کلیدی امکان پذیر نیست.

انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای بهینه سازی وب سایت و محتوای شما برای سئو و اطمینان از اینکه مردم می توانند کسب و کار شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند بسیار مهم است. علاوه بر این، تحقیق کلمات کلیدی رسانه های اجتماعی می تواند برای بازاریابی محصولات یا خدمات شما در کانال های اجتماعی مختلف نیز مفید باشد.

حتی اگر یک استراتژیست سئو تمام وقت نداشته باشید، باز هم می خواهید تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید. سعی کنید لیستی از کلمات کلیدی با عملکرد بالا که به محصولات یا خدمات شما مربوط می شود ایجاد کنید و برای فرصت های بیشتر، تغییرات طولانی را در نظر بگیرید.

8. بر اساس تجزیه و تحلیلی که اندازه گیری می کنید، تکرار کنید.

در نهایت، برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر برای بلندمدت، بسیار مهم است که تیم شما یاد بگیرد که چگونه بر اساس تجزیه و تحلیل محوری حرکت کند.

به عنوان مثال، شاید بعد از چند ماه متوجه شوید که مخاطبان شما دیگر به محتوای شما در اینستاگرام علاقه ندارند - اما آنها آنچه را که در توییتر ایجاد می کنید دوست دارند . مطمئناً، این ممکن است فرصتی برای بررسی مجدد استراتژی اینستاگرام شما به عنوان یک کل باشد، اما همچنین ممکن است نشانه ای باشد که مخاطبان شما کانالی متفاوت را برای مصرف محتوای برند ترجیح می دهند.

از طرف دیگر، شاید متوجه شده باشید که یک صفحه وب قدیمی تر ترافیکی را که قبلاً داشت دریافت نمی کند. می‌توانید صفحه را به‌روزرسانی کنید یا به طور کامل از شر آن خلاص شوید تا اطمینان حاصل کنید که بازدیدکنندگان جدیدترین و مرتبط‌ترین محتوا را برای نیازهای خود پیدا می‌کنند.

بازاریابی دیجیتال فرصت‌های بسیار انعطاف‌پذیری را برای رشد مستمر به کسب‌وکارها ارائه می‌کند – اما این به شما بستگی دارد که از آنها استفاده کنید.

من آماده هستم تا دیجیتال مارکتینگ را امتحان کنم. حالا چی؟

اگر در حال حاضر بازاریابی دیجیتال انجام می دهید، احتمالاً حداقل در حال دسترسی به برخی از بخش های مخاطبان خود به صورت آنلاین هستید. بدون شک می توانید به برخی از زمینه های استراتژی خود فکر کنید که می تواند از کمی بهبود استفاده کند.

به همین دلیل است که چرا دیجیتال مارکتینگ را ایجاد کردیم ؟ راهنمای ضروری برای بازاریابی آنلاین برند شما - راهنمای گام به گام برای کمک به شما در ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال که واقعاً مؤثر است، خواه مبتدی کامل باشید یا کمی تجربه بیشتر داشته باشید. می توانید آن را به صورت رایگان از اینجا دانلود کنید .

 



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

 

بنابراین، امروزه بازاریابی دیجیتال را چگونه تعریف می کنید؟

یک بازاریاب ورودی باتجربه ممکن است بگوید بازاریابی ورودی و بازاریابی دیجیتال تقریباً یک چیز هستند، اما تفاوت‌های جزئی وجود دارد. و گفتگو با بازاریابان و صاحبان مشاغل در ایالات متحده، بریتانیا، آسیا، استرالیا و نیوزلند، من چیزهای زیادی در مورد چگونگی مشاهده آن تفاوت های کوچک در سراسر جهان آموخته ام.

 

 

چند مزیت عمده برای بازاریابی دیجیتال وجود دارد. حالا بیایید به چهار مورد از آنها شیرجه بزنیم.

1. شما می توانید فقط مشتریان بالقوه ای را هدف قرار دهید که احتمال خرید محصول یا خدمات شما وجود دارد.

اگر تبلیغی را در تلویزیون، مجله یا بیلبورد قرار دهید، کنترل محدودی بر روی افرادی که آگهی را می بینند دارید. البته، می‌توانید جمعیت‌شناختی خاصی را اندازه‌گیری کنید - از جمله خوانندگان معمولی مجله یا جمعیت یک محله خاص - اما هنوز هم تا حد زیادی در تاریکی است.

از سوی دیگر، بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که مخاطبان بسیار خاص را شناسایی و هدف قرار دهید و پیام‌های بازاریابی شخصی‌شده و با تبدیل بالا را برای آن مخاطب ارسال کنید.

به عنوان مثال، ممکن است از ویژگی های هدف گذاری رسانه های اجتماعی برای نشان دادن تبلیغات رسانه های اجتماعی به مخاطب خاصی بر اساس متغیرهایی مانند سن، جنسیت، مکان، علایق، شبکه ها یا رفتارها استفاده کنید. از طرف دیگر، می‌توانید از استراتژی‌های PPC یا SEO برای ارائه تبلیغات به کاربرانی که به محصول یا خدمات شما علاقه نشان داده‌اند یا کلمات کلیدی خاصی را که مرتبط با صنعت شما هستند، استفاده کنید.

در نهایت، دیجیتال مارکتینگ شما را قادر می‌سازد تا تحقیقات لازم را برای شناسایی شخصیت خریدار خود انجام دهید و به شما امکان می‌دهد استراتژی بازاریابی خود را در طول زمان اصلاح کنید تا اطمینان حاصل کنید که به احتمال زیاد به مشتریان بالقوه‌ای دست خواهید یافت. بهتر از همه، بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کند تا برای زیر گروه‌های مخاطب بزرگ‌تر خود بازاریابی کنید. اگر چندین محصول یا خدمات را به شخصیت های خریدار مختلف می فروشید، این امر به ویژه مفید است.

 

منبع ویژه

قالب طرح بازاریابی رایگان

برای دسترسی به قالب این فرم را پر کنید.

 
 
سلام


:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

 

چگونه یک پایه قوی برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال بسازیم

ریختن پایه های دوره حرفه ای دیجیتال مارکتینگ شما می تواند در مراحل اولیه کمی آشفته شود. این به این دلیل است که هیچ میانبری برای موفقیت وجود ندارد، به خصوص در مورد سئو. ساختن پایه‌های بازاریابی دیجیتال شما مستلزم راه‌اندازی برنامه‌ای است که از بهترین شیوه‌ها پیروی می‌کند، انجام تحقیقات برای دانستن اینکه با چه چیزی مخالف هستید، درک کلمات کلیدی که به شما کمک می‌کنند رتبه‌بندی کنید و ایجاد فهرستی از اهداف و مقاصد برای هدف‌گیری.

اما باز هم، اگر نظم و انضباط را داشته باشید که بدون تسلیم شدن، همه چیز را از پیش بگذرانید ، در نهایت به نتایج پی خواهید برد.

پرسیدن پنج سوال عینی زیر به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا پایه و اساس بازاریابی دیجیتال شما در وضعیت خوبی قرار دارد یا اینکه آیا شما مانند همه افراد دیگری هستید که در ورطه آنلاین سرگردان هستند - منتظر نشانه هایی از زندگی و سرنخ های تلاش های بازاریابی محتوای خود هستید.

آیا وب سایت شما برای موفقیت بهینه شده است؟

آیا وب سایت شما برای موفقیت بهینه شده است؟

آیا وب سایت شما بوی بدی می دهد؟ فقط خوبه؟ یا آماده رفتن است؟

این مرحله ای است که در آن باید بتوانید حقیقت وب سایت خود را بشنوید. و از آنجایی که مسلما یکی از بزرگترین دارایی های شماست، باید بتوانید حقیقت را در مورد وب سایت خود بپذیرید و هر کاری که برای رفع آن نیاز است انجام دهید.

به این دلایل، بسیار مهم است که سایت خود را ممیزی کنید تا مطمئن شوید که استانداردهای فعلی سئو ، تجربه کاربر و بهینه سازی نرخ تبدیل را رعایت می کند در اینجا لیستی از مواردی است که باید هنگام بررسی دقیق وب سایت خود به آنها توجه کنید:

website_audit_checklist

پرسیدن سوالات ذکر شده در بالا از خود و انجام ممیزی های مناسب در وب سایت شما، شما را به انبوهی از تحقق هایی مانند: آیا صفحات شما اساساً فقط بن بست هستند؟ آیا مهمترین پیشنهادات خود را در صفحه اصلی برجسته می کنید؟ آیا زمان بارگذاری صفحه کند و لینک های خراب دارید؟ آیا وب سایت شما واکنش گرا است؟

انجام یک ارزیابی صادقانه از وب سایت شما به احتمال زیاد شما را به یکی از موارد زیر هدایت می کند:

  • وب سایت شما در شکلی عالی است - اگر اینطور است، شما یک پایه محکم برای شروع تلاش های بازاریابی دیجیتال خود دارید. منتظر چی هستی؟
  • وب سایت شما در شکل خوب است - اگر اینطور  است، احتمالاً به چیزی نیاز دارید که به عنوان "Book-End build" شناخته می شود - که بر خلاف طراحی مجدد وب سایت کامل، فقط شامل عناصر کلیدی وب سایت شما است که تحت طراحی مجدد قرار می گیرند. این فرآیند مستلزم انجام مجدد صفحاتی مانند وبلاگ، صفحه اصلی، تماس با ما، صفحات تبدیل و تشکر است. طراحی مجدد فقط صفحات کلیدی بازاریابی و خدمات سایت شما به تقویت پایه شما کمک می کند و یک جایگزین مقرون به صرفه برای بازسازی کامل است.
  • وب سایت شما به شکل  ناهمواری است - اینجا جایی است که شما پذیرفته اید که وب سایت شما شکل ناهمواری دارد و از یک بازسازی کامل سود می برد. این فرآیند شامل انجام مجدد کل چارچوب سایت شما، طراحی مجدد هر صفحه و به کارگیری یک استراتژی تبدیل طراحی شده برای هدایت ترافیک و تبدیل سرنخ ها به مشتریان است. هدف نهایی هر طراحی مجدد وب سایت ایجاد سایتی است که استفاده آسان , انعطاف پذیر , مقیاس پذیر و ایمن باشد .

در نهایت، بزرگترین نکته در اینجا این است که اگر وب سایت شما دارای مناطقی است که به بهبود قابل توجهی نیاز دارند و ظاهر و بارگیری دارد که سال هاست به آن دست نخورده است، اکنون زمان آن رسیده است که به ارتقای جدی فکر کنید. اگر قابل مدیریت باشد و فقط نیاز به بهبودهای جزئی در اینجا و آنجا داشته باشد، شاید ساخت پایان کتاب بهترین باشد.

سوال بعدی که باید از خود بپرسید همه چیز در مورد انتظارات است.

چگونه موفقیت را اندازه گیری می کنید

چگونه موفقیت بازاریابی دیجیتال خود را اندازه گیری می کنید؟

اول از همه، آیا اصلاً می دانید موفقیت یعنی چه؟ آیا معنای موفقیت برای شرکت خود را تعریف کرده اید؟ اگر نه، اینجاست که تعیین انتظارات بر اساس اهداف و مقاصد کلیدی است.

دوران وبلاگ نویسی یا ارسال هرزنامه به صندوق های پستی با ایمیل های بی وقفه گذشته است. این روزها، شما باید در تاکتیک های بازاریابی خود استراتژیک و هدفمند باشید تا بتوانید نتایج بهتری در بازاریابی دیجیتال مشاهده کنید. و برای استراتژیک بودن، باید نتایج را دنبال کنید.

نتایجی که باید ردیابی کنید شامل ترافیک ، سرنخ‌ها و مشتریان است. مطمئناً، همه می‌خواهند در مورد درآمد بدانند، اما شما نمی‌توانید این کار را انجام دهید تا زمانی که به طور کامل متوجه نشده باشید که ترافیک شما از کجا می‌آید، سرنخ‌های شما چه کسانی هستند و در نهایت چگونه می‌توانید مشتریان را برای خرید بیشتر بازگردانید. شروع با این سه معیار، مبنای خوبی برای قضاوت در مورد موفقیت شما فراهم می کند.

یکی از مزایای اصلی بازاریابی دیجیتال ورودی، توانایی ردیابی هر کاری است که انجام می دهید. تاکتیک‌های بازاریابی برون‌گرا مانند ارسال‌کننده‌های مستقیم و بیلبوردها زمان و تلاش زیادی برای ایجاد و توزیع می‌گیرند، و در ازای آن هیچ معیار بازاریابی قابل استفاده‌ای ارائه نمی‌دهند. از آنجایی که اکنون همه چیز آنلاین است، می‌توانیم ببینیم که آیا خون، عرق و اشک ریخته شده در تلاش‌های بازاریابی واقعاً نتیجه می‌دهد یا خیر.

اما برای اندازه گیری این نتایج، ابتدا باید ابزارهای تحلیلی مناسب را پیاده سازی کنید. این کلید درک معیارهای پایه شما برای تعیین اهداف خواهد بود. ردیابی همه چیز از ترافیک وب‌سایت گرفته تا سرنخ‌های فرم تماس گرفته تا نرخ باز شدن ایمیل به شناسایی مواردی که به خوبی کار می‌کنند و جایی که نیاز به بهبود دارید کمک می‌کند.

هر وب سایتی باید دارای Google Analytics برای ردیابی ترافیک وب سایت و سایر معیارهای مهم مربوط به بازدیدکنندگان وب سایت شما باشد. HubSpot همچنین یک ابزار ارزشمند برای اندازه گیری عملکرد SEO از جمله رتبه بندی صفحات و حجم کلمات کلیدی است.

حالا بیایید در مورد تاکتیک هایی که برای دستیابی به موفقیت در بازاریابی دیجیتال استفاده می کنید صحبت کنیم.

آیا تاکتیک های بازاریابی دیجیتال شما متنوع است؟آیا تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ شما متنوع هستند؟

این یک تصور غلط رایج است که موفقیت شرکت شما می تواند با تمرکز بر یک تاکتیک، مانند SEO، بهبود یابد.

تلاش های بازاریابی دیجیتال شما باید به دو دسته اصلی تقسیم شود: دارایی ها و کانال ها .

دارایی ها در اصل محتوایی هستند که در سایت خود ایجاد می کنید. این شامل مواردی مانند: وبلاگ‌ها، اخبار و رویدادها، صفحات بازاریابی مانند صفحات محصولات و خدمات، و همچنین محتوای ممتازی است که دارای دروازه‌ای مانند ویدیوها، اینفوگرافیک‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، مقالات سفید، مطالعات موردی، وبینارها و غیره است.

کانال ها مواردی مانند کمپین های پرورش رهبر، استراتژی اشتراک ایمیل و وبلاگ، رسانه های اجتماعی، PPC، SEO و غیره هستند.

هم دارایی ها و هم کانال ها مکمل یکدیگر هستند - به این معنی که باید از کانال ها و دارایی های خود در هماهنگی با یکدیگر استفاده کنید. مثال زیر می‌تواند به توضیح بهتر این موضوع کمک کند:

 

اگر از Pay-Per-Click استفاده می کنید و تصمیم می گیرید که کلماتی که هدف قرار داده اید افراد را به صفحه اصلی شما بفرستند، در این صورت اساساً در یک سیلو کار می کنید. صفحه اصلی یک صفحه همه جا حاضر است که هیچ کاری از نظر تبدیل انجام نمی دهد. مطمئناً، این صفحه اصلی سایت شما است، اما هیچ کاری نمی‌کند تا بازدیدکنندگان را به یک سرنخ یا تبدیل شدن نزدیک‌تر کند. برعکس، اگر از PPC استفاده می‌کنید و تصمیم می‌گیرید که کلماتی که هدف قرار می‌دهید، افراد را به یک صفحه بازاریابی پر از فرصت‌های تبدیل (معروف به دارایی) می‌فرستد، در این صورت کانال و دارایی را به هم وصل نمی‌کنید – که در نهایت شما را تقویت می‌کند. تلاش های دیجیتال مارکتینگ

 

با قرار دادن تمام تأکید خود بر تنها یک حوزه از دوره جامع دیجیتال مارکتینگ مطمئناً نتایج آهسته و متناقضی برای شما به همراه خواهد داشت. بهترین شرط شما این است که از یک رویکرد جامع برای بازاریابی دیجیتال با یک استراتژی محتوایی برنامه ریزی شده پیروی کنید که توسط استراتژی های سئو و توزیع قوی پشتیبانی می شود. پاشیدن برخی از تبلیغات پولی مانند تبلیغات پرداخت به ازای کلیک در بالای محتوا، ایمیل و استراتژی رسانه های اجتماعی نیز برای گسترش دامنه دسترسی شما و افزایش شهرت برند مفید است.

اما مراقب باشید که خود را با این انتظار محدود نکنید که هر تاکتیکی به تنهایی کلید دستیابی به نتایج خواهد بود.

پس چه کسی به شما کمک می کند تا از این تاکتیک ها استفاده کنید؟ چه کسی قرار است به شما در ساختن بنیادتان کمک کند؟ چه کسی می‌خواهد از تعیین اهداف واقع‌بینانه اطمینان حاصل کند؟ این سوال بعدی باید کمک کند.

 منبع: https://vtldesign.com/digital-marketing/digital-marketing-strategy/improve-digital-marketing-results/



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()