نوشته شده توسط : یوسفی

 

مردم یا می خواهند به یک متخصص بازاریابی دیجیتال تبدیل شوند یا از بازاریابی دیجیتال برای رشد تجارت خود استفاده کنند.

بنابراین، اگر می‌خواهید دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرید و به دیگران کمک کنید تا ترافیک با کیفیت بالا داشته باشند و به اهداف تجاری برسند، به جای درستی آمده‌اید.

در این پست وبلاگ، 17 روش عالی را با شما به اشتراک خواهم گذاشت که از طریق آنها می توانید بازاریابی دیجیتال را به صورت آنلاین یاد بگیرید.

 

روش های مختلف یادگیری دیجیتال مارکتینگ

یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن دانش عمیق در مورد بازاریابی دیجیتال، راه اندازی وبلاگ خود و یادگیری از تجربیات خود است. هنگامی که وبلاگ خود را راه اندازی می کنید، چیزهایی مانند SEO، بازاریابی رسانه های اجتماعی، وردپرس و بسیاری از جنبه های بازاریابی دیجیتال دیگر را یاد خواهیدگرفت .

من شخصاً بازاریابی دیجیتال را با راه اندازی وبلاگ خود یاد گرفتم.
هنگامی که وبلاگ خود را راه اندازی می کنید، تجربه عملی در جنبه های مختلف بازاریابی دیجیتال به دست خواهید آورد. در ابتدا، همه چیز دشوار خواهد بود، اما با تلاش و کوشش خود، از این روند لذت خواهید برد.
جدای از این، یک وبلاگ همچنین می تواند به شما کمک کند تا به صورت آنلاین درآمد کسب کنید، زندگی بدون رئیس داشته باشید، از هر جایی کار کنید، و در عین حال به دور دنیا سفر کنید.

 

در کنار وبلاگ نویسی، می توانید باثبت نام در دوره دیجیتال مارکتینگ نیز بازاریابی دیجیتال را بیاموزید. امروزه، اگر در اینترنت جستجو کنید، دوره های بازاریابی دیجیتال آفلاین زیادی را خواهید یافت و همچنین می‌توانید بازاریابی دیجیتال را به صورت آنلاین یاد بگیرید.

شما باید هر یک از دوره ها را انتخاب کنید و سفر بازاریابی دیجیتال خود را شروع کنید.

دوره دیجیتال مارکتینگ به شما دانش عملی می دهد و به شما کمک می کند تا در زمینه جایابی کمک بگیرید. در پایان دوره، شما همچنین واجد شرایط دریافت گواهینامه های بازاریابی دیجیتال مختلف خواهید بود که می تواند به رزومه شما ارزش افزوده بدهد.

 

اگر نمی‌خواهید پول زیادی را برای یک دوره دیجیتال مارکتینگ پولی خرج کنید، کتاب‌های دیجیتال مارکتینگ را نیز با نرخ بسیار ارزان‌تری خریداری کرده و شروع به خواندن آنها کنید.

کتاب ها دانش عملی زیادی به شما نمی دهند ، اما ابزاری عالی برای شروع سفر بازاریابی دیجیتال شما هستند.

من سفر دیجیتال مارکتینگ خود را با خواندن کتاب آغاز کردم. بعداً، وبلاگ خودم را راه اندازی کردم تا چیزها را به صورت عملی تر یاد بگیرم.


برای شروع، می‌توانید یک کتاب دیجیتال مارکتینگ کامل بخرید که صفر تا صد بازاریابی دیجیتال را پوشش می‌دهد. همچنین می‌توانید کتاب‌های مختلفی درباره موضوعات بازاریابی دیجیتال مانند SEO، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، وردپرس و موارد دیگر خریداری کنید.

 

  • وبلاگ های دیجیتال مارکتینگ را بخوانید.

یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری رایگان بازاریابی دیجیتال، خواندن وبلاگ‌ها در اینترنت است. خواندن وبلاگ ها نه تنها به شما در یادگیری دیجیتال مارکتینگ کمک می کند، بلکه در مورد آخرین اتفاقات دنیای بازاریابی آنلاین نیز به روز می شود.

چندین وبلاگ بازاریابی دیجیتال در اینترنت شناور هستند. با این حال، شما نیازی به خواندن همه آنها ندارید.


بهتر است چند وبلاگ بازاریابی دیجیتال را نشانه گذاری کنید و هفته ای دو یا سه بار آنها را بخوانید. این مطمئناً به شما در یادگیری بازاریابی دیجیتال کمک می کند.

جدای از این، خواندن وبلاگ ها دایره لغات شما را نیز افزایش می دهد، به خصوص اگر اهل کشوری غیر انگلیسی زبان هستید.

 

من به سادگی درک نمی کنم که چرا مردم از قدرت YouTube برای یادگیری و توسعه استفاده نمی کنند.

اگر واقعاً در مورد یادگیری بازاریابی دیجیتال جدی هستید، یوتیوب مکان مناسبی است. در یوتیوب، کانال های بسیاری را خواهید یافت که صرفاً به بازاریابی دیجیتال می پردازند. به من اعتماد کن؛ اگر آن کانال ها را دنبال کنید و ویدیوهای آنها را برای یک یا دو ماه تماشا کنید، هیچ چیز نمی تواند مانع تبدیل شدن شما به یک متخصص بازاریابی دیجیتال شود.

به نظر من، ویدیوهای بازاریابی دیجیتال در یوتیوب به مراتب بهتر از خواندن وبلاگ ها و ثبت نام در دوره های پولی هستند.

بنابراین، به یوتیوب بروید و فقط «بازاریابی دیجیتال» را در کادر جستجو تایپ کنید. در عرض چند ثانیه، با هزاران سخنرانی و ویدئو با کیفیت بالا مواجه خواهید شد.

 

  • کارآموزی انجام دهید

اگر در مورد ایجاد حرفه خود در دیجیتال مارکتینگ جدی هستید ، باید یک دوره کارآموزی دیجیتال مارکتینگ را انجام دهید. بسیاری از شرکت های بازاریابی دیجیتال معتبر و برنده جایزه در سراسر جهان وجود دارند. شما باید چند شرکت را انتخاب کنید و برای کارآموزی اقدام کنید.

من می گویم حتی اگر کارآموزی بدون حقوق باشد، باید آن را انجام دهید.

کارآموزی بازاریابی دیجیتال به شما در درک نحوه عملکرد اکوسیستم بازاریابی آنلاین کمک می کند. همچنین به شما در کسب تجربه عملی کمک می کند.

علاوه بر این، شما همچنین تحت نظارت یک متخصص بازاریابی دیجیتال کار خواهید کرد. از این رو، این یک موقعیت کاملا برد-برد برای شما خواهد بود. پس از اتمام دوره کارآموزی، ممکن است یک پیشنهاد شغلی پردرآمد نیز دریافت کنید.

همچنین می توانید به دنبال فرصت های کارآموزی در لینکدین نیز باشید:

 

  • اینفلوئنسرها را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

همچنین می توانید برخی از اینفلوئنسرهای بازاریابی دیجیتال را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک و اینستاگرام و لینکدین دنبال کنید. کارشناسان و اینفلوئنسرهای دیجیتال مارکتینگ در رسانه های اجتماعی بسیار فعال هستند.

آنها به طور مداوم محتوای جدیدی را در حساب های رسانه های اجتماعی خود منتشر می کنند. از این رو، می توانید از این فرصت برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

من شخصاً تمام کارشناسان برتر بازاریابی دیجیتال را در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، یوتیوب، توییتر و اینستاگرام دنبال می کنم.

 

  • به پادکست بازاریابی دیجیتال گوش دهید

چه موافق باشید یا نه، پادکست ها روز به روز محبوب می شوند. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به پادکست‌ها گوش می‌دهند ، به‌ویژه در زمینه یادگیری، انگیزه و خودسازی.

بنابراین، اگر در مورد یادگیری بازاریابی دیجیتال جدی هستید، حتی می توانید شروع به گوش دادن به پادکست های مختلف بازاریابی کنید.

فقط برنامه را دانلود کنید و یک پادکست دیجیتال مارکتینگ را جستجو کنید.

 

  • وبینارها را تماشا کنید

من از طرفداران پر و پا قرص وبینارهای دیجیتال مارکتینگ هستم. این وبینارها توسط کارشناسان برگزار می شود و ارزش واقعی را در افزایش دانش و یادگیری می افزاید.

یکی از بهترین چیزها در مورد وبینارهای دیجیتال مارکتینگ این است که شما را وادار به یادگیری موضوعات پیشرفته می‌کند که شما ممکن است هرگز نشنیده باشید!

برای تماشای وبینارهای دیجیتال مارکتینگ، فقط باید به جستجوی گوگل رفته و عبارت «وبینارهای دیجیتال مارکتینگ» را تایپ کنید که نتایج زیادی برای این عبارت جستجو دریافت خواهید کرد.

 

 

 

  • در دوره های صدور گواهینامه رایگان ثبت نام کنید

اگر نمی‌خواهید برای دوره‌های بازاریابی دیجیتال هزینه کنید، می‌توانید در دوره‌های دیجیتال مارکتینگ آنلاین رایگان ثبت‌نام کنید و بازاریابی دیجیتال را رایگان یاد بگیرید. می‌دانم که دوره‌های رایگان ارزش زیادی اضافه نمی‌کنند، اما مطمئناً به شما کمک می‌کنند پایه‌ای قوی بسازید.

هنگامی که پایه شما آماده شد، می توانید وبلاگ خود را راه اندازی کنید و چیزها را به طور عملی تر یاد بگیرید. این امر باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود و به شما در یادگیری بازاریابی دیجیتال کمک می کند.

 

  • در بازاریابی دیجیتال MBA انجام دهید

آیا می خواهید در رشته دیجیتال مارکتینگ مدرک فوق لیسانس بگیرید؟

اگر پاسخ شما مثبت است، پس باید برای MBA در بازاریابی دیجیتال بروید.

MBA در بازاریابی دیجیتال یک مدرک تخصصی برای دانشجویانی است که می خواهند بازاریابی دیجیتال را با جزئیات یاد بگیرند. برنامه درسی دوره MBA در بازاریابی دیجیتال به ماژول های مختلف بازاریابی دیجیتال مانند SEO، SEM، SMM، بازاریابی ایمیلی و موارد دیگر می پردازد.

هر کسی که دارای حداقل 50-60٪ مجموع یا معادل CGPA در مدرک لیسانس خود باشد، می تواند MBA در بازاریابی دیجیتال انجام دهد.

بهترین چیز در مورد انجام MBA در بازاریابی دیجیتال این است که بسته های پرداختی زیبا و فرصت های قرار گرفتن در شرکت های برتر خواهید داشت.

 

  • قفل دیجیتال گوگل باز شد

وقتی صحبت از یادگیری دیجیتال مارکتینگ می شود، چگونه می توانیم گوگل را فراموش کنیم؟

گوگل با ایجاد پلتفرمی به نام Google Digital Unlocked، ابتکار عمل را برای گسترش دانش بازاریابی دیجیتال و آنلاین به عهده گرفته است. این یک پلتفرم رایگان است که در آن می توان در مورد بازاریابی دیجیتال، سئو، نحوه رشد یک کسب و کار با استفاده از رسانه آنلاین به عنوان یک ابزار و موارد دیگر اطلاعات کسب کرد.

در Google Digital Unlocked، موارد زیر را یاد خواهید گرفت:

  • سئو.
  • جستجوی تبلیغات
  • بازاریابی ایمیلی.
  • تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل.
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی.
  • تبلیغات در وب سایت ها.
  • بازاریابی محتوا و موارد دیگر.

بهترین چیز در مورد این برنامه این است که کاملاً رایگان است و یک مربی متخصص هر ماژول را از گوگل آموزش می دهد. پس برای چی منتظرید؟ بازاریابی دیجیتال را با گوگل بیاموزید.

 

  • سمینارها و کنفرانس های دیجیتال مارکتینگ

همچنین می توانید با شرکت در سمینارها و کنفرانس های دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی دیجیتال را یاد بگیرید. هر ساله هزاران سمینار دیجیتال مارکتینگ و کنفرانس جهانی برگزار می شود. می توانید خود را در آن کنفرانس ها ثبت نام کنید و بینش های ارزشمندی کسب کنید.

هزینه ورودی این سمینارها بسیار بالا است، اما ارزش وقت و سرمایه گذاری شما را دارد.

بسیاری از کارشناسان، رهبران کسب و کار، اینفلوئنسرهای دیجیتال و کارآفرینان دیجیتال دانش خود را در این سمینارها و کنفرانس ها به اشتراک می گذارند. از این رو، یادگیری از این متخصصان عالی خواهد بود.

 

  • از یادگیری لینکدین استفاده کنید

لینکدین یک پورتال آموزشی ایجاد کرده است که در آن می‌توانید دوره‌های افزایش مهارت و توسعه را بیابید. بله، دوره های بازاریابی دیجیتال را نیز در این پلتفرم خواهید یافت.

تنها نقطه ضعف این پورتال رایگان نبودن آن است.

پورتال فقط برای اعضای ممتاز لینکدین در دسترس است. با این حال، می توانید یک نسخه آزمایشی رایگان دریافت کنید و تمام سخنرانی های لازم را تماشا کنید.

 

  • به گروه های فیس بوک بپیوندید

اگر با دقت استفاده شود، گروه های فیس بوک می توانند منبع خوبی برای یادگیری و توسعه مهارت باشند. امروزه، خواهید دید که بسیاری از وبلاگ نویسان و بازاریابان دیجیتال گروه های فیس بوک خود را راه اندازی کرده اند. شما باید بدون هیچ شکستی به چنین گروه هایی بپیوندید.

وبلاگ نویسان و بازاریابان دیجیتال به طور مداوم ویدیوها، سخنرانی ها، معاملات و پیشنهادات هیجان انگیز، محتوا و سایر منابع را در این گروه ها به اشتراک می گذارند.

از این رو، می توانید به این گروه ها بپیوندید و بازاریابی دیجیتال را به صورت آنلاین یاد بگیرید.

 

  • به انجمن های بازاریابی دیجیتال بپیوندید

در کنار گروه های فیس بوک، می توانید به انجمن های مختلف بازاریابی دیجیتال در اینترنت نیز بپیوندید. برخی از انجمن ها پولی هستند، اما برخی نیز رایگان هستند. از این رو، می توانید به انجمن های رایگان بپیوندید و بازاریابی دیجیتال را یاد بگیرید.

در انجمن ها، می توانید تردیدها و سوالات خود را در مورد بازاریابی دیجیتال مطرح کنید. شما همچنین می توانید خود را در بحث شرکت کنید و در صورت تمایل دانش خود را به اشتراک بگذارید.

یکی دیگر از خوبی‌های تالارهای بازاریابی دیجیتال این است که معاملات، تخفیف‌ها و پیشنهادهای هیجان‌انگیزی نیز در این تالارها دریافت خواهید کرد.

 

  • دست خود را در فریلنسری امتحان کنید

هنگامی که پایه های قوی خود را ایجاد کردید، می توانید دست خود را با فریلنسری امتحان کنید. شما پروژه های فریلنسینگ متعددی را از حوزه دیجیتال مارکتینگ انجام می دهید و سعی می کنید آنها را تکمیل کنید.

اگر برای مشتریان ارزش قائل شوید، مقدار زیادی پول به شما پرداخت خواهد شد. همچنین اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و بعداً می توانید آژانس بازاریابی دیجیتال خود را نیز راه اندازی کنید.

هزاران وب سایت فریلنسر در اینترنت وجود دارد که می توانید پروفایل و نمونه کار خود را ایجاد کنید و برای پروژه ها پیشنهاد دهید.

 

سوالات متداول در مورد بازاریابی دیجیتال

  • دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ نوعی بازاریابی است که از رسانه‌هایی مانند اینترنت، رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، تبلیغات آنلاین و دیگر پلتفرم‌های این چنینی استفاده می‌کند.

  • دامنه بازاریابی دیجیتال چیست؟

دامنه بازاریابی دیجیتال کاملا خوب است. هر کسی که مشتاقانه منتظر یادگیری بازاریابی دیجیتال در سال 2021 است، مطمئناً از آن سود خوبی خواهد برد. همچنین فرصت های شغلی زیادی در زمینه بازاریابی دیجیتال وجود دارد.

  • انواع بازاریابی دیجیتال چیست؟

سئو، بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی درونگرا، بازاریابی محتوا، وبلاگ نویسی و پرداخت به ازای کلیک انواع مختلف بازاریابی دیجیتال هستند.

  • چگونه می توانم با بازاریابی دیجیتال شروع کنم؟

می توان یادگیری بازاریابی دیجیتال را با خواندن کتاب یا وبلاگ، ثبت نام در دوره های پولی، تماشای ویدیو در یوتیوب، گوش دادن به پادکست، تماشای وبینارها و بسیاری راه های دیگر آغاز کرد.

 

در نهایت برای جمع بندی

برنامه های بازاریابی دیجیتال پولی زیادی وجود دارد که هم به صورت آنلاین و هم آفلاین در دسترس هستند. چه بخواهید بازاریابی دیجیتال را به صورت آنلاین یاد بگیرید یا در دوره های آفلاین ثبت نام کنید، اهداف خود را در ذهن داشته باشید و تصمیم بگیرید که دقیقاً چه چیزی را می خواهید یاد بگیرید.

چه بخواهید مهارت های بازاریابی دیجیتال خود را تقویت کنید و چه تازه کار هستید که می خواهید بر هر جنبه ای از بازاریابی دیجیتال تمرکز کنید، گزینه های زیادی برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ وجود دارد.

 

منبع:https://www.webdew.com/blog/learn-digital-marketing





:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: