نوشته شده توسط : یوسفی

 

دوره صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ

مرحله 1: تعیین اهداف هوشمند

اول از همه، دقیقاً به دنبال چه چیزی از استراتژی بازاریابی خود هستید؟

اکثر مردم چیزی مانند "من دنبال کننده های بیشتری در رسانه های اجتماعی می خواهم" می گویند. خوب، اما واقعاً چه کاری برای کسب و کار شما انجام می دهد؟ این چگونه به رشد کسب و کار شما کمک می کند؟ اگر در حال حاضر به اهداف محتوا فقط از نظر لایک، اشتراک گذاری و دنبال کردن فکر می کنید، وقت آن است که دیدگاه خود را مجدداً تنظیم کنید.

به عنوان مثال، افزایش فالوور در اینستاگرام چگونه به شما امکان می دهد تجارت خود را توسعه دهید؟ وقتی آن را در این شرایط قرار می دهیم، معیار مفیدی نیست. با این حال، اگر هدف شما افزایش تعداد کلیک‌ها از بیوگرافی برندتان به صفحه تماس در وب‌سایتتان تا 30 درصد باشد، به معیاری نزدیک‌تر است که در واقع ممکن است در ارتباط دادن نقاط بین استراتژی بازاریابی و رشد کسب‌وکار مفید باشد.

همه می دانند که اهداف SMART چیست، درست است؟ این یک مخفف کوچک مفید است که برای کمک به شما در ایجاد اهداف هوشمند طراحی شده است . اگر به تجدید کننده نیاز دارید، "SMART" مخفف عبارت زیر است:

خاص: یک منطقه خاص را برای بهبود هدف قرار دهید.

قابل اندازه گیری: کمیت کنید یا حداقل یک شاخص پیشرفت را پیشنهاد دهید.

Assignable: مشخص کنید چه کسی این کار را انجام خواهد داد.

واقع بینانه: بیان کنید که با توجه به منابع موجود، به چه نتایجی می توان به طور واقع بینانه دست یافت.

مربوط به زمان: مشخص کنید که چه زمانی می توان به نتیجه یا نتایج دست یافت.

با در نظر گرفتن و، این بخش مهم است، نوشتن اهداف شما کلید دستیابی به موفقیت است. در غیر این صورت، شما فقط یک رویکرد پراکنده را در پیش خواهید گرفت که بعید است واقعاً نتیجه ای به همراه داشته باشد.

به همین دلیل است که قبل از شروع برنامه ریزی «چگونه»، باید «چرا» را به درستی مشخص کنید.

مرحله 2: انجام ممیزی از محتوای فعلی

«نمی‌دانم کجا می‌روم»/اما مطمئناً می‌دانم کجا بوده‌ام».

حتی اگر تا به حال روی صندلی شلوار خود پرواز می کردید، احتمالاً حداقل مقدار کمی از محتوا را دارید که در طول عمر کسب و کار شما ایجاد شده است. از پست‌های اجتماعی گرفته تا کتاب‌های الکترونیکی، مطالعات موردی، پست‌های وبلاگ تا عکس‌ها، اکثر کسب‌وکارها حداقل منابع در دسترس دارند که می‌توانند از آنها استفاده کنند. بنابراین، به‌جای رها کردن آن محتوا برای جمع‌آوری گرد و غبار، استفاده مجدد و استفاده مجدد از آن باعث صرفه‌جویی در زمان با ارزشی می‌شود که شروع به ایجاد استراتژی محتوای جدید خود می‌کنید.

در این مرحله، می‌خواهید یک ممیزی کامل از محتوای موجود انجام دهید و یافته‌های خود را در یک صفحه‌گسترده سازمان‌یافته جمع‌آوری کنید تا بتوانید بعداً به آن مراجعه کنید. از آنجا، می‌توانید راه‌هایی را برای ارسال مجدد و استفاده مجدد از آن محتوا در استراتژی محتوای جدید خود شروع کنید.

برای هر قسمت از محتوای قدیمی، این سوالات را از خود بپرسید:

  • آیا می توانم این را به قطعات کوچکتر از محتوا تقسیم کنم؟
  • آیا این محتوا در حال حاضر در قالب مناسبی برای به اشتراک گذاشتن با مخاطبان من است؟آیا می‌توانم آن را به چیزی جذاب‌تر/قابل اشتراک‌گذاری مانند کارت نقل قول یا اینفوگرافیک تغییر دهم؟
  • قبل از انتشار این محتوا چه باید کرد؟(گاهی اوقات این کار به سادگی افزودن یک فراخوان برای اقدام است، اما گاهی اوقات این کار نیاز به بازبینی کامل دارد.)

استفاده از محتوای قدیمی و جدید ساختن مجدد آن برای شروع سریع یک استراتژی محتوای مرده کلیدی است، زیرا به شما امکان می دهد خیلی سریع حجم خوبی از محتوا را بدون کار اضافی تولید کنید. شما فقط چیزهایی را که در حال حاضر دارید می‌گیرید و آن را به جریان محتوای خود باز می‌گردانید. این به شما بافری را می دهد که برای شروع به ایجاد محتوای اصلی تر بدون اتلاف وقت اضافی نیاز دارید.

مرحله 3: برنامه محتوای خود را ایجاد کنید

اکنون که محتوایی برای کار با آن دارید، وقت آن است که آن را به تقویم محتوای خود متصل کنید. فقط به یاد داشته باشید، این نیز به برنامه ریزی استراتژیک هوشمندانه از طرف شما نیاز دارد. این کافی نیست که فقط یک پست وبلاگ را در سایت خود قرار دهید و آن را یک روز بنامید. شما باید نحوه تبلیغ و بهینه سازی هر قسمت از محتوا را برای تأثیرگذاری حداکثری بیابید.

از این گذشته، تنها تولید محتوای اصلی با کیفیت بالا کافی نیست. (فکر نمی‌کردید به این سادگی باشد، درست است؟) باید اطمینان حاصل کنید که محتوای اصلی مناسب، در زمان مناسب، با هوش کافی برای انتشار آن به مخاطبان مناسب است.

اینجا جایی است که می‌خواهید در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید محتوای طولانی‌تر را برای رسانه‌های اجتماعی و دیگر پلتفرم‌های تبلیغاتی تغییر دهید. ( این پست ما را برای یک بحث عمیق در مورد استفاده مجدد از محتوای طولانی برای پلتفرم های دیگر ببینید.) آیا می توانید این اطلاعات را به یک اینفوگرافیک تبدیل کنید؟ آیا می توانید آمار جالبی را از آن بیرون بکشید؟ آیا می توانید آن را یک کارت قیمت گذاری کنید؟ این قطعات ریز محتوای را در کدام پلتفرم ها باید به اشتراک بگذارید؟ این محتوای خرد باید برای بازگرداندن ترافیک به قطعه اصلی محتوای شما در سایت شما کار کند.

فقط به خاطر داشته باشید که می خواهید محتوای خود را در کانال ها تا حد امکان تغییر دهید. چرا؟ خوب، شما می خواهید مخاطبان خود را تشویق کنید تا شما را در پلتفرم های بیشتری دنبال کنند. با این حال، اگر همیشه یک مطلب را به طور همزمان در همه کانال های خود پست می کنید، هیچ انگیزه ای برای مخاطبان شما برای انجام این کار وجود ندارد. بهترین شرط شما این است که هر قطعه از محتوای خرد را برای بهینه سازی آن برای هر پلتفرم اجتماعی (یک کارت نقل قول برای اینستاگرام، آمار برای توییتر، یک اینفوگرافی برای لینکدین و غیره) تنظیم کنید. با این حال، این کار بسیار زیادی است، و واقعاً نمی‌توان شما را به خاطر نرفتن بیشتر سرزنش کرد، به خصوص اگر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شغل تمام وقت شما نباشد.

بنابراین، دومین راهبرد برتر این است که انتشار محتوای خود را تلنبار کنید. به عنوان مثال، اگر یک کارت نقل قول برای اینستاگرام ایجاد می کنید، چند هفته صبر کنید تا آن را برای ارسال در فیس بوک برنامه ریزی کنید. به این ترتیب، مخاطبان شما محتوای متفاوتی را در زمان‌های مختلف دریافت می‌کنند و فیدهای شما تازه‌تر و جذاب‌تر می‌شوند.

حرکت را ادامه دهید!

به یاد داشته باشید، این 3 مرحله فقط به شما کمک می کند تا به سرعت استراتژی محتوای خود را پیاده کنید. اکنون باید آن را در حال اجرا نگه دارید.

با استفاده مجدد و ارسال مجدد محتوای قدیمی، با موفقیت زمان ارزشمندی را برای خود خریده‌اید، اما نمی‌توانید برای همیشه از دود خلاقیت‌های گذشته خود استفاده کنید. در نهایت، باید چیز جدیدی خلق کنید.

 

منبع:https://medium.com/@realmikespeer/zero-to-one-hundred-how-to-jump-start-your-content-marketing-strategy-in-3-steps-7806d5d42a3e





:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: